COM ÉS EL LLOC ON VIVIM?

pàgina 1pàgina 2pàgina 3pàgina 4pàgina 5pàgina 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aquest article ha estat inserit en el bloc per poder presentar la nostra experiència en l’espai compatim de la “Jornada de la xarxa de competències bàsiques”.

La nostra intenció era poder explicar les dificultats que ens hem anat trobant al llarg del projecte. La primera com ha anat canviant el nom del projecte. En un primer moment i per tal de poder treballar l’entorn es volia fer un projecte sobre el poble on vivim que és “Rellinars”. Ens adonem quan comença el curs que no tots els alumnes de la classe viuen a Rellinars. Hi ha altres alumnes que provenen d’altres pobles. Per tant passem a anomenar el projecte “On vivim?” i també la manera d’enfocar-lo. Doncs a partir d’ara haurem de treballar de manera simultània els tres pobles on vivim i relacionar totes les activitats amb els tres pobles. Però a mesura que passen les setmanes i com a creixement personal de les mestres implicades ( fent cursos, assistir a xerrades i activitats de formació)  fa que ens plantegem  que el títol del projecte on és un bon títol. Més ben dit, no s’ha formulat una bona pregunta. La pregunta té una resposta immediata i no cal cap mena de treball ni d’investigació. Per tant, conversant amb els alumnes s’arriba a buscar una pregunta més investigable i canviant de nou el nom del projecte: Com és el lloc on vivim?.

Al llarg que va avançant el projecte també ens adonem que algunes activitats creixen, altres decreixen, sorgeixen noves preguntes i que el projecte va creixent o canviant segons els interessos dels alumnes i en alguns moments segons les intencions de les mestres. Ha estat molt important la participació de les famílies doncs han aportat idees i informacions per tal d’anar avançant en el projecte.

També ens hem trobat que dins del mateix projecte ha sorgit un altre projecte. En aquest cas, ens hem trobat que van arribar a les nostres mans unes olives perquè el nostre entorn té oliveres i vàrem decidir fer-ne conserva. Per tant, no calia encabir-ho tot en un mateix projecte sinó fer créixer dos projectes diferents.

Ha estat de gran importància  fer que els nostres alumnes siguin el motor del seu projecte.

Per altra banda, el tema a treballar, aquest curs, a la xarxa de competències era veure com es treballa l’avaluació dins del projecte. Nosaltres hem intentat tenir-la molt present i hem dut a terme diferents tipus d’activitats d’avaluació, tot i així, ens hem adonat que algun bloc d’activitats no ha estat avaluat o que fins i tot algun tipus activitat ha d’estar més treballada.

Algunes activitats d’avaluació: fer xarxes, buscar connexions, activitats amb rúbrica, fer exposicions, fer activitats relacionades amb altres projectes, activitats de coavalaució,….

I per anar acabant, volem comentar que a partir del següent article retornem a documentar el projecte amb algunes de les activitats realitzades, però no les posarem totes sinó que farem un resum dels diferents blocs treballats dins del mateix projecte que s’ha fet al llarg de tot el curs.

Aquests blocs són:

  • Vivim en un poble/ciutat.
  • La flora
  • La fauna
  • El parc natural
  • Banderes i escuts
  • La història dels nostres pobles
  • Els carrers d’un poble
  • L’ajuntament
  • Les festes
  • El zoom d’on vivim

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *