Es genera una conversa:
LA CONVERSA:
- Comptant (M).
- Un número cada nen (N).
- Posem el nom de cadascú, a sota el poble, a sota el carrer i el número, si és poble o ciutat (L).
- Tindrem molta feina, oi? (A).
- Posem el número de nens al costat de Rellinars (D).
- I els que no viuen a Rellinars? (A)
- Apuntes els noms dels nens al costat del poble (N).
- Apuntes el nom del poble i a sota els noms dels nens que hi viuen. Després a baix de tot posem el número de nens de cada poble (C).
I es comença a organitzar la informació d’una de les preguntes: En quin poble vivim?
Un cop tenim recollida la informació redactem una conclusió final que queda escrita a la llibreta d’aula.
CONCLUSIÓ:
A Rellinars hi viuen 10 nens/es, a Vacarisses 4 i a Castellbell 2.
Ens dóna un total de 16 perquè a la classe som 16.
Ja hem organitzat el poble on viu cadascú. Ara haurem de mirar l’altra informació i també la podem escriure així o representar d’altres maneres.