TIPUS DE TEIXITS

Fem conversa per intentar entendre perquè els teixits s’han fet nets, però en canvi s’han tenyit tots de color groc. Ràpidament arribem a la conclusió que el curry ha sigut l’element que ho ha tenyit tot.

Però tenim un nou dubte, i es que no tots els grocs són iguals, tenen diferents tonalitats, un són un groc fosc, els altres un groc verdós, altres són gairebé blancs… Els ordenem per colors i ens fixem que justament els retalls d’un mateix teixit s’han tenyit de la mateixa tonalitat. Així que en traiem conclusions:

COM ÉS QUE HAN SORTIT DE COLORS GROCS?

-LA ELSA TENIA RAÓ, S’HAN BARREJAT

-AIXÒ HA SIGUT EL CURRI!

-SI! EL CURRI HO HA PINTAT TOT

-ELS ALTRES INGREDIENTS VAN DEIXAR TROSSETS BRUTS

-SI! PERÒ LES MORES VAN EMBRUTAR MOLT, PERÒ ARA HA MARXAT

AQUESTA ÉS LA DIFERÈNCIA D’EMBRUTAR I TENYIR!!

-UNS S’HAN BARREJAT AMB ELS VERDS, I ELS BLANCS AMB ELS BLANCS

-PERÒ SI TOTS DONAVEN VOLTES A LA MATEIXA RENTADORA!

-PERÒ UNS ES TOCAVEN MÉS AMB ELS VERDS

-NO! ESTAVEN TOTS JUNTS, DONAVEN VOLTES JUNTS

POTSER ÉS PERQUÈ UNS SÓN MÉS SUAUS I ELS ALTRES NO. PER AIXÒ UNS S’HAN PINTAT I ELS ALTRES NO

AH! DONCS POTSER COM CADA TEIXIT ERA DIFERENT S’HA PINTAT DIFERENT! PER AIXÒ TOTS ELS 2 SÓN DE COLOR BLANC I ELS 4 DE COLOR VERD

A partir d’aquesta conversa entenem que com que els teixits són diferents, també es tenyeixen diferent, i que per tant, tenen propietats diferents. Les mestres aprofiten això per gestionar la conversa, i parlar sobre els tipus de teixits que coneixen els alumnes. L’únic al que fan referència és la llana, ja que la tenen més propera, i quan vam veure els teixits per dins, el trenat d’algun d’ells els recordava als jerseis teixits amb agulles.

Tot això ens serveix per a fer créixer el projecte, ara ja tenim un altre tema de recerca per saber d’on venen els teixits, i així començarem per saber d’on s’extreu la llana.

També vam aprofitar per a fer una activitat plàstica sobre les tonalitats.

Imagen1 Imagen2 Imagen3 Imagen4 Imagen5

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *