Ja hem vist que les ombres no són totes iguals, però encara volem investigar més! Així que sortim al pati dels grans en diferents moments del dia per resseguir l’ombra d’un dinosaure i poder veure el què passa!
Recull de dades:
Sortim a les 9h, 10h, 11h, 15h i les 16h. I cada vegada ho resseguim d’un color diferent.
Unitat de mesura:
Decidim que la unitat de mesura seran els retoladors i comptem quants en necessitem per cada ombra.
Representació i interpretació de la gràfica:
Ens n’adonem del canvi de posició i veiem com a les 12h hi ha l’ombra més baixa ( 4 retoladors) i a les 16h l’ombra més llarga (11 retoladors).
Tot aquest recull d’activitats en relació a la mida ens serveix per prendre consciència de la presència de les matemàtiques en l’entorn més proper i quotidià del nen/a, potenciant la curiositat tot iniciant-los en les habilitats matemàtiques bàsiques.Per aquest motiu ho vam presentar a un concurs matemàtic anomenat Vídeomat.