ABANS DE COMENÇAR…

Abans de començar amb els objectius proposats a la sessió anterior, l’equip impulsor de l’INS Júlia Minguell va posar-se a la pell de l’alumnat i van dur a terme una activitat cooperativa anomenada: Marshmallow Challenge.

Aquesta activitat consisteix en construir una torre amb vint espaguetis, un metre de celo, un metre de fil i un núvol de llaminadura. Durant divuit minuts, cada equip integrat pel professorat de 1r i 2n de la ESO, han de construir una torre, el més alt possible, i que estigui coronada pel núvol.

img_6279 img_6281 img_6277

L’objectiu de la dinàmica era que el professorat treballés cooperativament i així posar-nos a la pell de l’alumnat quan demanem que treballin cooperativament. L’equip guanyador va ser el de primer d’ESO.  Moltes felicitats!!

img_6285

COMENCEM

Avui ens trobem l’equip impulsor de la Xarxa de CB de l’institut Júlia Minguell. Per tal d’encetar la tasca 2, hem decidit aprofitar les valoracions de final de curs del professorat de projectes del curs anterior; partim de les necessitats detectades. Aquestes necessitats són les següents:

Proposar activitats conjuntes internivells.

Millorar l’ avaluació.

Sistematitzar el treball d’ hàbits, rols i planificació d’ activitats ( 1r d’ ESO)

Fer sostenible, donar continuïtat i traslladar a 1r d’ ESO  la nova proposta de treball de síntesi que es va fer a  2n d’ ESO.

  • Exigència en el lliurament de les activitats.
  • Diversificació metodològica
  • Produccions finals ( variades i que sintetitzin el projecte)
  • Millorar la diversificació d’ activitats (multinivell)
  • Mostrar als pares(espai pares) les produccions dels alumnes.
  • Mateixa franja horària, pels tutors/es de primer i segon d’ ESO, per la preparació dels projectes .
  • Introduir l’ anglès als projectes (FIC english for projects)                                                                                                                                                       La documentació d’un projecte: recollida i revisió de la documentació i sistematització dels documents creats per dissenyar un projecte. (objectius, avaluació, indicadors, esquelet del moodle, documents de seguiment).

Graduar les competències transversals: repensar i distribuir per cursos els àmbits transversals (linguistic, tecnològic i social). A més, es definiran els indicadors d’avaluació d’aquestes competències transversals.

Una vegada assolits aquests dos objectius, els projectes seran adaptats i modificats segons necessitats.

Ànims!!