El primer repte que ens plantegem és el següent: la rúbrica d’avaluació que cal dissenyar cal que pugui ser utilitzada des de 1r d’ESO a 3r d’ESO. Aquest repte té a veure amb la línia de treball del centre ja que hem apostat per homogeneïtzar l’estructura del projecte de recerca ( antic crèdit de síntesi) de tal manera que la metodologia i plantejament sigui el mateix en aquest tres cursos.
A la primera sessió que ens van plantejar aquest repte, vam decidir quins eren els aspectes a valorar que havien d’aparèixer: després d’observar vàries rúbriques, aprofitar lectures recomanades per la xarxa i debatre una mica, vam concloure decidint que els tres grans blocs a valorar eren els següents:
- el seguiment diari.
- la producció del producte final
- la presentació oral.
Una vegada això va quedar consensuat i decidit, ens vàrem posar deures per la següent sessió: desglossar aquest tres apartats en categories competencials i redactar el nivell d’assoliment de cadascuna d’aquestes.