Moodle or Excel?

Aquesta pregunta va ser un gran tema a debatre entre l’equip docent ja que tots i totes veiem les avantatges i les desavantatges d’ambdues opcions. Així, que com ja havíem fet anteriorment, vàrem posar-nos deures: per a la propera sessió havíem de defensar una de les dues opcions.

Una setmana després ens vam tornar a reunir i vam començar a posar sobre les taules les avantatges i les desavantatges de les dues opcions.

La plataforma Moodle permet qualificar mitjançant unes rúbriques d’avaluació que el professorat pot crear segons els ítems a avaluar que calgui. És molt simple ja que només cal clicar sobre l’ítem que més s’ajusta a l’avaluació de l’alumne i assegurar-te que l’opció desitjada queda marcada en verd. El principal problema d’aquest opció del Moodle era la visualització i la distinció entre els diferents apartats a avaluar, és a dir, els ítems quedaban tots seguits i no hi havia la opció de marcar (amb una línea més gruixuda, per exemple) els ítems del seguiment individual dels ítems de la presentació oral. Així que per aquest motiu, vàrem decidir rebutjar la opció Moodle.

Tot seguit trobareu un exemple del sistema de qualificacions de Moodle Rúbrica.

https://moodle.urv.cat/wiki24/Nous_m%C3%A8todes_de_qualificaci%C3%B3:_Qualificaci%C3%B3_guiada_i_la_R%C3%BAbrica

La segona opció, l’Excel (full de càlcul si emprem la terminologia de Google Drive) ens permetia crear graelles de rúbrica on es podia diferenciar un apartat a avaluar de l’altre clarament. A més, el full de càlcul deixa al professorat poder escriure les fórmules desitjades per tal de poder aplicar el percentatge desitjat a cada apartat, i així que el resultat final ja aparegui sense que el professor o professora que està al tribunal hagi de perdre temps sumant. Si amb el Moodle s’havia de clicar sobre l’ítem desitjat, amb el full de càlcul el professorat havia de marcar amb una X la casella que corresponia amb la qualificació de l’ítem desitjat.

Una de les avantatges que permetia el full de càlcul era el poder enllaçar diferents fulls de càlculs amb ítems a valorar. Volíem que el professorat marqués diàriament el seguiment de l’alumne, i que aquest seguiment aparegués numèricament a la graella final, així que mitjançant una fórmula gens simple vàrem aconseguir enllaçar el full de seguiment amb el full d’avaluació final de l’alumne; d’aquesta manera el professorat podria agilitzar la transferència de l’avaluació de l’alumne qualitativa de la rúbrica a la numèrica de la rúbrica d’avaluació final.

El professorat va rebre una carpeta al seu drive amb una carpeta per cada aula del curs on imparteix classe. Dins de cada classe, hi havia tantes carpetes com grups, i dins de cada carpeta grupal el professorat tenia un full de càlcul nominalitzat per a cada alumne.

L’objectiu és agilitzar el procés d’avaluació així que cal explicar al professorat el nou sistema d’avaluació. Per això dediquem una sessió d’equip docent on expliquem detalladament com funciona aquesta nova rúbrica del projecte de recerca.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *