NECESSITATS DE CENTRE

L’any passat l’equip docent de 2n de l’ESO va impulsar una nova manera d’enfocar el treball de síntesi seguint una metodologia molt propera a projectes.

Aquesta metodologia parteix de l’interès de l’alumne en relació a la temàtica tractada durant l’últim projecte: nyam nyam bon profit! Aquest projecte promociona els hàbits saludables relacionats amb la dieta de l’alumnat alhora que mostra les possibles conseqüències de seguir uns hàbits pocs saludables.

Prenent com punt de partida aquest projecte, l’equip docent va proposar una llista de títols atractius i interessants per l’alumnat a partir dels quals començarien una recerca especialitzada en aquest títol. Per exemple, un títol era ‘Ets addicte a les llaminadures’? L’alumnat, partint d’una activitat inicial on s’indica l’estructura de la recerca, comença a investigar sobre aquest tema; ells decideixen on volen posar l’accent a la seva recerca.

L’èxit va ser molt gran, l’alumnat va fer comentaris com els següents:

El que més m’ha agradat ha estat poder triar el tema.

Un aspecte a millorar, que resulta ser el mateix que el professorat que imparteix projectes s’ha trobat, és l’avaluació. Vist que aquesta necessitat està directament relacionada amb l’objectiu d’aquest any a la XCB, el professorat de l’equip impulsor proposa dissenyar una rúbrica per avaluar el projecte de recerca que també serveixi per l’avaluació dels projectes, i digueu-nos agosarats, pel servei comunitari de 3r d’ESO.

Ara toca seure i treballar!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *