EL SEGUIMENT DIARI

Ens posem a treballar en el primer element volem avaluar: el seguiment diari. Des de fa un anys, el professorat emprava una graella en format paper. Aquesta graella estava dividia en tres apartats, i el professor marcava el nivell d’assoliment d’aquest durant la sessió que havia presenciat, però ens vàrem adonar que aquesta manera d’avaluar presentava alguns dubtes:

  • Per exemple: treball en grup. Aquest ítem s’havia d’avaluar a cada hora, cosa que és molt difícil d’avaluar en una sessió de seixanta minuts. A més, no tot el professorat entenia igual el concepte de treball en grup, així que la subjectivitat tenia un pes massa elevat.
  • Correspondència entre la graella de seguiment amb el pes numèric. Segons el número de Gens, Pocs, Bastants i Molts, el professorat havia de fer una sèrie de càlculs el dia del tribunal, que complicava i endarreria el procés d’avaluació.
  • Conceptes clars i més fàcils a l’hora d’avaluar. Després d’observar vàries rúbriques de diferents centres educatius i propostes dels companys i companyes, vàrem substituir els antics ítems per uns de nou.

Després de debatre entre l’equip docent durant una bona estona, va`rem produir una rúbrica que a continuació us mostrem:

La primera imatge és la graella de seguiment diari de l’alumnat. Com podeu observar, a diferència d’anys anteriors, aquest curs es va decidir que el professorat avalués l’alumnat per sessions de dues o tres hores, fent coincidint el moment d’avaluar amb l’esbarjo o el final del dia:El professorat marcava amb una X aquella casella que coincidia amb la nota que el/la docent considerava que l’alumne es mereixia segons descriu els ítems (per tal de poder veure el ítems redactats, cal que cliqueu aquí.  Una de les avantatges d’aquest sistema, és que l’excel ja calcula la mitjana de cada nota i la suma a l’apartat de seguiment diari del document final d’avaluació (es la primera pestanya que trobareu en l’enllaç anterior).

Ara ja tenim una part feta, anem a treballar en la següent: EL PRODUCTE FINAL

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *