Vestuaristes i maquilladors: ressenya de la professora Núria Serra

EXPERIÈNCIA PERSONAL EN EL PROJECTE
Des de la meva aportació com a professora de Visual i Plàstica en l’àmbit artístic ha estat molt positiva.
He treballat amb un grup reduït d’alumnes de 4rt d’ESO. Prèviament ells han triat formar part del meu grup, la part d’indumentària/vestuari, el maquillatge i la perruqueria.
Els alumnes s’han dividit en grups de 4 i/o 5 persones.
Molt enriquidor el fet de poder compartir i aprendre entre tots una experiència que en un principi semblava inabastable i que poc a poc ha anat creixent.
L’interessant d’un projecte és el procés, veure com els alumnes van creient amb el que fan i van visualitzant la seva feina i aportació tant personal com col•lectiva.
Les competències i continguts treballats són els següents:

COMPETÈNCIES. ÀMBIT ARTÍSTIC

COMPETÈNCIA 1. Utilitzar estratègicament els elements del llenguatge visual per analitzar les produccions artístiques.
Implica ser capaç d’analitzar les produccions pròpies i o d’altres.
COMPETÈNCIA 2. Mostrar hàbits de percepció reflexiva i oberta de la realitat sonora i visual de l’entorn natural i cultural.
Implica ser capaç d’escoltar i observar l’entorn atès que la percepció és l’estadi inicial per desenvolupar l’apreciació sensible, l’anàlisi i el coneixement de les produccions artístiques, la creació i l’expressió de les emocions.
COMPETÈNCIA 4. Interpretar i representar amb formes bidimensionals i tridimensionals, estàtiques i en moviment.
Implica la capacitat d’observar i oferir una interpretació de la realitat. Serà fonamental el disseny, el cinema i les arts plàstiques. L’observació de l’entorn és bàsica per poder prendre decisions sobre els elements sensibles i significatius d’acord amb els que volem treballar per interpretar i representar.

COMPETÈNCIA 5. Compondre amb elements dels llenguatges artístics utilitzant eines i tècniques pròpies de cada àmbit.
Implica la capacitat de saber ordenar i coordinar els diferents elements d’un llenguatge artístic.
COMPETÈNCIA 6. Experimentar i/o improvisar amb els instruments i tècniques dels llenguatges artístics.
Saber experimentar i improvisar vol dir ser capaç de provar, de posar en pràctica coneixements i habilitats. Comporta la capacitat de prendre decisions en l’acció del mateix procés.
COMPETÈNCIA 7. Desenvolupar projectes artístics disciplinaris o transdiciplinaris tant personals com col•lectius.
Comporta iniciar un procés de reflexió i indagació sobre un tema d’interès per arribar a una producció i a unes conclusions finals.
COMPETÈNCIA 8. Valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions.
Implica valorar produccions d’entorns geogràfics i històrics diversos, situant-les en el seu context i tenint en compte la seva funció.
COMPETÈNCIA 9. Gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d’enriquiment personal i social.
Fa referència a la sensibilitat personal i estètica davant del fet artístic.
COMPETÈNCIA 10. Fer ús del coneixement artístic i de les seves produccions com a mitjà de cohesió i acció prosocial.
Implica integrar-se en produccions artístiques coll.laboratives que afavoreixen la cohesió i l’acció prosocial.

CONTINGUTS ESPECÍFICS. ÀMBIT ARTÍSTIC.
CC1. Percepció visual i audiovisual. CC2. Fonaments del llenguatge visual, plàstic i audiovisual. CC3. Elements bàsics de les produccions artístiques. CC4.Llenguatges artístics : procediments, ús i interrelació. CC5. Forma: Tipologia i característiques. CC6. Interpretació de les formes i lectura d’imatges.

CC7. Expressió i comunicació. CC8. Bidimensionalitat, tridimensionalitat i temporalitat. CC9. Instruments i tècniques analògiques i digitals per a la representació i comunicació visual i audiovisual. CC10. Art i societat. CC11. Art i compromís. CC12. Interacció de les arts. CC13. Procediments d’anàlisi de produccions artístiques. CC14. Ecologia visual i sonora. CC15. Interrelació de les arts. CCD16. Tractament de la informació. CCD17. Construcció de coneixement i tècniques i instruments. CCD22. Entorns de treball i aprenentatge col.laboratiu.

NÚRIA SERRA BARNADAS
Professora de Visual i Plàstica

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *