En aquest projecte, els alumnes treballen:
- La geometria plana: durant el primer trimestre s’estudia a matemàtiques i durant l’execució del projecte a ViP. Per a realitzar els taulers han de fer servir les eines que se’ls han explicat per a què el seu disseny segueixi les especificacions donades. També els cal dibuixar paral·leles i perpendiculars per a fer les targetes de preguntes. Posen en pràctica el que han après i demanen ajuda als professors per tot allò nou o diferent que volen dissenyar.
- Proporció i Mesura: per a la realització dels taulers se’ls fa fer un esbós en mida din A4 que un cop donat per bo han de redimensionar per a passar a din A3. Aquí veuen la utilitat de les relacions de proporcionalitat i la importància de mesurar bé i repartir per tal de tenir tantes caselles com necessiten i aprofitar l’espai.
- Altres continguts matemàtics. Consulten proves de competències bàsiques i/o avaluació diagnòstica de primària per tal de trobar quines preguntes fer als alumnes als quals adrecen els seus jocs. Pregunten a germans, mestres que han tingut i a nosaltres què saben fer i què no els nens de 4t, intenten decidir què pot ser una pregunta difícil i una pregunta fàcil. Sovint fan preguntes sense sentit i entre uns i altres se n’adonen, rectifiquen, revisen i aprenen. Perquè quan un nen de 1r d’ESO no sap respondre una pregunta que anirà dirigida a un nen de 4t de primària, s’espavila ràpid a aprendre-la per no quedar en evidència.
- Text instructiu. per redactar les regles del joc, posen en pràctica el que s’ha après a les classes de llengua.
- Ortografia. Cal redactar un munt de preguntes i les regles del joc. Els correctors de word fan una part de la feina, després en queda molta per als professors. També hi ha alumnes amb molt bon nivell de llegua que ajuden a corregir les faltes dels altres, fins i tot alguns han ajudat a altres grups.
- Organització. Aprenen a distribuir-se la feina segons les capacitats de cada membre del grup. Aquest projecte toca bàsicament: matemàtiques, llengua, art, expressió oral. La originalitat del producte final i la posada en escena a primària també es valoren.
Els alumnes van recollint en una carpeta d’aprenentatge tot el que han anat produint, els esbossos i el resultat final mostren l’evolució de la seva feina. La valoració que es fa per part dels professors i també per part dels companys i dels alumnes de primària, de tots els aspectes del seu treball els dóna una idea de fins a quin punt han aconseguit els objectius proposats inicialment.