Com plantegem el projecte?
En aquest punt hem de diferenciar el plantejament que fem com a professors i com ho plantegem als alumnes.
Com a professors, es va creure que el millor era mantenir allò que va funcionar bé el curs passat i variar allò que no va funcionar correctament o que es podia millorar. Es van establir les fases a grans trets:
1.- Explicació del projecte per part de l’à rea de Matemà tiques.
2.- Reflexió sobre el joc: de què anirà , com serà el tauler, … Aquà entra ja en joc el departament de Visual i Plà stica.
3.- Treball cooperatiu: el departament de Tecnologies proporciona ajuda per la creació dels taulers.
4.- Revisió de la feina: una vegada es pensen i es redacten les normes i les preguntes i respostes, el professorat de Matemà tiques revisa les preguntes i el departament de Català fa les revisions lingüÃstiques.
5.- Els diferents grups visiten les escoles de primà ria per implementar els jocs amb l’alumnat de 4t.
Pel que fa als alumnes, el plantejament inicial es fa des de l’à rea de Matemà tiques unes setmanes abans que comenci la intervenció del departament de Visual i Plà stica, segon departament que entra en joc. Es destinarà una hora a la setmana de cada assignatura, amb unes quantes setmanes més de dedicació al joc pel que fa a l’assignatura de matemà tiques.
L’alumnat te ganes de treballar i aprendre d’una manera diferent les matemà tiques, i sobretot de ser avaluat d’una altre forma, sense la pressió d’un examen. Rep molt positivament la proposta d’anar a exposar la seva laboriosa feina als alumnes de primà ria. Per ells, és posar-se per un dia en el paper del professor.
Les instruccions que es van donar als alumnes són les següents: Instruccions alumnat