Com plantegem el projecte?

Com plantegem el projecte?
En aquest punt hem de diferenciar el plantejament que fem com a professors i com ho plantegem als alumnes.

Com a professors, es va creure que el millor era mantenir allò que va funcionar bé el curs passat i variar allò que no va funcionar correctament o que es podia millorar. Es van establir les fases a grans trets:
1.- Explicació del projecte per part de l’àrea de Matemàtiques.
2.- Reflexió sobre el joc: de què anirà, com serà el tauler, … Aquí entra ja en joc el departament de Visual i Plàstica.
3.- Treball cooperatiu: el departament de Tecnologies proporciona ajuda per la creació dels taulers.
4.- Revisió de la feina: una vegada es pensen i es redacten les normes i les preguntes i respostes, el professorat de Matemàtiques revisa les preguntes i el departament de Català fa les revisions lingüístiques.
5.- Els diferents grups visiten les escoles de primària per implementar els jocs amb l’alumnat de 4t.

Pel que fa als alumnes, el plantejament inicial es fa des de l’àrea de Matemàtiques unes setmanes abans que comenci la intervenció del departament de Visual i Plàstica, segon departament que entra en joc. Es destinarà una hora a la setmana de cada assignatura, amb unes quantes setmanes més de dedicació al joc pel que fa a l’assignatura de matemàtiques.

L’alumnat te ganes de treballar i aprendre d’una manera diferent les matemàtiques, i sobretot de ser avaluat d’una altre forma, sense la pressió d’un examen. Rep molt positivament la proposta d’anar a exposar la seva laboriosa feina als alumnes de primària. Per ells, és posar-se per un dia en el paper del professor.
Les instruccions que es van donar als alumnes són les següents: Instruccions alumnat

IMG_7928

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *