I ARA SOM NOSALTRES ELS PERIODISTES

Cada any col·laborem amb la revista del municipi “El soroll de les fonts”. Aquest any teníem clar quin seria l’article que publicaríem: el nostre treball a Lluèrnia.

Van mirar exemplars d’altres edicions i de revistes comarcals per veure diferents models. Per grups, van fer pluges d’idees sobre com voldrien dissenyar el seu article. Va ser fantàstic perquè van sortir propostes molt originals. Van votar i se’n van escollir dues que es complementaven perfectament.

Aquest és l’article que va sortir publicat:

SC.E.I.P CA17060719002_0001

SORTIM ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ

Tots els mitjans de comunicació van fer ressò de la diada de Lluèrnia. Molts havien vist a casa les notícies de TV3 i de TV Olot. Les vam repescar a l’aula i les vam comentar plegats. També vam buscar notícies als diaris i a la revista “La Comarca”. En van treballar dues a la llibreta d’aprenentatge (una de tv i l’altra d’un diari).

SC.E.I.P CA17060718520_0001SC.E.I.P CA17060718521_0001

I ENS PORTEN MATERIAL PER CONTINUAR TREBALLANT

Amb la feina acabada , això es pensaven els alumnes, vam aprofitar material que van portar d’aquell dia per treballar matemàtiques:

Voltant pels espais de les instal·lacions hi havia uns carros mòbils “la brasa de Lluèrnia” on podies comprar entrepans i beguda. Aquest fet el vam utilitzar per resoldre diferents situacions matemàtiques oralment entre tots a l’aula.

Aquest sopar anava dins una bossa de paper amb les lletres de Lluèrnia col·locades simètricament que ens va donar peu a introduir la simetria.

simetria

I PER FI ARRIBA EL DIA ESPERAT

Pares i alumnes estaven impacients per veure el resultat final en la situació que li tocava. Aquest dia eren els veritables protagonistes i feien de guia a la família en la visita a les diferents instal·lacions.

Les sensacions que havien viscut aquell dia va ser el primer que van manifestar en arribar el dilluns al matí. Vam aprofitar les ganes que en tenien i ho van escriure a la llibreta d’aprenentatge.

SC.E.I.P CA17060718010_0001 SC.E.I.P CA17060718001_0001 SC.E.I.P CA17060718000_0001SC.E.I.P CA17060718110_0001

 

QUANTA FEINA QUE HEM FET!

Els alumnes estaven molt contents de la feina que havien fet i del producte final. Evidentment les mestres també ens sentíem satisfetes i vam voler fer un treball-resum de tot el procés que havien seguit per construir la ciutat (ho escriurien a la llibreta d’aprenentatge i a nosaltres ens serviria d’avaluació)

Volíem que s’adonessin que d’una decisió seva: sí, volien participar a Lluèrnia, havien fet una gran obra, mica en mica el que havien començat amb poca cosa s’havia convertit en el que tenien a davant.

Us deixem el comentari que va fer una alumna: si haguéssim dit que no volíem participar, hauríem fet la maqueta? Quan li vam contestar que no li va sortir de l’ànima: doncs sort que vam dir que sí perquè ha sigut un treball genial i ens ho hem passat molt bé. A més ens ha sortit súper bé.

Un altre va dir: és que ens ha sortit ben bé com l’havíem pensat. I tots hi van estar d’acord. També van preguntar si l’any vinent hi tornaríem a participar. La nostra resposta va ser que ja se’n parlaria en el seu moment i que podia ser una possibilitat si tots ho valoràvem tan positivament.

 

SC.E.I.P CA17060717280_0001SC.E.I.P CA17060717280_0002SC.E.I.P CA17060717280_0003SC.E.I.P CA17060717280_0004

S’ACOSTA LLUÈRNIA I JA TENIM EL PROGRAMA A LES MANS

Ens va semblar necessari treballar el programa de Lluèrnia perquè per una banda s’adonessin de la gran projecció que tenia aquest acte i per l’altra que poguessin fer-ne us per tenir tota la informació: objectius de l’esdeveniment, actes que es feien, llocs on es duien a terme, plànol de les instal·lacions, on seria la seva…

Per això els hi vam donar un seguit de qüestions que per grup havien de resoldre utilitzant una adaptació del programa.

SC.E.I.P CA17060717290_0004SC.E.I.P CA17060717290_0002 SC.E.I.P CA17060717290_0003SC.E.I.P CA17060717290_0001SC.E.I.P CA17060717290_0005SC.E.I.P CA17060717290_0006SC.E.I.P CA17060717300_0002SC.E.I.P CA17060717300_0001

ANEM PEL BON CAMÍ

Vam anar buscant altres alternatives per construir la ciutat. Per exemple: pel que fa als arbres van buscar a internet diferents manualitats d’arbres i la que van escollir va ser la de fer-los amb tubs forts.

Tot va anar agafant forma i la ciutat anava creixent sempre tenint en compte les mesures  que havia de complir.

Estaven entusiasmats i van omplir la ciutat amb bonics detalls.

IMG_20161103_120445 (Small) IMG_20161103_114319 (Small)IMG-20170607-WA0011 (Small)IMG-20161123-WA0005 (Small)IMG-20170607-WA0002 (Small)IMG_20161108_173119 (Small)IMG-20170607-WA0007 (Small)IMG_20161111_144643 (Small)

COMENCEM A CONSTRUIR I COMENCEN ELS PROBLEMES

Ara ja tenien clar com volien que fos la seva ciutat, per tant ja podien començar a construir-la. Es van organitzar molt bé: uns feien arbres, els altres cases, els altres preparaven la base…

Semblava molt fàcil i estaven molt engrescats però no tot va ser flors i violes: “això no funciona, aquest no es veu amb la llum negra, l’arbre no s’aguanta…” Aquí, el nostre paper era reconduir la situació, “no passa res busqueu una altra solució, doncs què podem fer perquè funcioni…”

D’alguna manera a ells també se’ls va desmuntar el que els hi semblava que aniria bé: “aquest cartró que hem utilitzat per fer els arbres, que ens ha semblat molt fort i a més ens ha costat molt de retallar, resulta que ara no serveix, els arbres no se’ns aguanten”. “Hem fet moltes boles de llana i ara no ens van bé per fer de base”.

Un altre cop va aparèixer la dita fent i desfent aprèn l’aprenent, la veritat és que ho van entendre molt bé i s’ho van agafar com un aprenentatge constructiu i com un fet normal ja que “a vegades pot passar”.

 

arbre (Small) IMG_20161103_114311 (Small)

DISSENYEM LA CIUTAT

Per grups, els alumnes van fer un croquis de com s’imaginaven que seria la ciutat ideal dels arbres: quins elements hi hauria, com estarien distribuïts, de quin material pensaven fer-ho, quins complements utilitzarien…

Després ens havien de descriure i  explicar aquesta ciutat a la resta de la classe. Per fer aquesta descripció van seguir un guió que els hi vam facilitar.

guió descripció

IMG_20161018_114215 IMG_20161018_114053IMG_20161018_122703 IMG_20161018_122012SIM-170037317060711560_0003 SIM-170037317060711560_0002 SIM-170037317060711560_0001

BUSQUEM COINCIDÈNCIES I PRENEM DECISIONS

Què en fem de totes aquestes idees que han sortit? vam preguntar als alumnes. Es van adonar que hi havia coincidències i que es podrien agrupar en diferents tipus de ciutats: una ciutat sota el mar, ciutat als arbres, ciutat  a l’espai …

Es va obrir un debat sobre aquestes ciutats i vam fer una votació per decidir quina seria la nostra ciutat ideal, aquella que volíem construir. Van escollir LA CIUTAT DELS ARBRES.

pissarra (Small)