A partir dels vídeos que vam veure de l’Adrià (sobretot arrel del de Guaiana Francesa) i donat el que fa a l’aula també tenim diferents tons de pell, uns alumnes es pregunten perquè no tots tenim la pell del mateix color?
D’aquí sorgeix un interrogant que els duu a investigar què és el que determina que no tots tinguem el mateix to de pell.
Finalment, fan una presentació davant els companys INVESTIGUEM LA PELL DELS HUMANS durant la qual sorgeixen encara nous dubtes relacionats amb la genètica, amb les diferències individuals, etc.
Fem un recompte de quin fototip de pell té cada un dels alumnes de l’aula i a partir d’aquí elaborem una gràfica per determinar quin és el més present a l’aula. Veiem també que el color de pell moltes vegades està relacionat amb el color dels ulls i el del cabell però que les diferències individuals només són externes i insignificants.
Avaluació: aquesta activitat ens resulta molt interessant, més enllà de que els permet treballar gràfiques i analitzar detalladament la informació seguint unes indicacions. (han d’observar cada un dels companys i determinar a quin fototip deu pertànyer). Però sobretot ens ajuda a fer-los adonar que la diferència és entre fototips i no pas entre “blancs i negres”.