No podríem concebre treballar de manera cooperativa amb els alumnes si no treballéssim de la mateixa manera nosaltres, els mestres. Des del disseny de la proposta didàctica del projecte a la intervenció de tots nosaltres per donar resposta a les diferents individualitats i treballar per la inclusió de tots els nostres alumnes, necessàriament treballem de manera cooperativa dins l’aula.
En conseqüència, el projecte s’orienta a tot el grup classe, però a l’hora de treballar, el grup classe s’organitza en equips cooperatius. Aquest és l’agrupament de treball bàsic (menys de 5 alumnes). Amb tot, no s’exclouen altres tipus d’agrupament que venen determinants per la naturalesa de la pròpia tasca, com ara, el treball per parelles, exposició de resultats d’una investigació a las resta de companys, etc.
El treball en equips cooperatius permet, que cada grup dugui a terme la mateixa investigació simultàniament, per exemple, elaboració de maquetes, muntatge de circuits elèctrics… Aquest enfocament requereix de 2 mestres a l’aula per tal de poder dinamitzar els diferents equips de treball. A més a més, els equips són heterogenis donant una resposta inclusiva dins de l’aula i possibilitant l’aprenentatge entre iguals.
La configuració dels equips de treball parteix del coneixement de les potencialitats de tots els alumnes, en quan a les dinàmiques de treball que s’estableixen un cop estan configurats, assegurant que en tots els grups tinguin alumnes que saben ajudar i aquells alumnes que més necessiten ser ajudats. Aclarim que els primers no significa que siguin els alumnes més brillants, ni els que més en saben.

Dins de cada equip cooperatiu cadascun dels alumnes es responsab
ilitza de les tasques assignades i que han consensuat entre tots.
Els càrrecs són revisats al llarg del temps; per contra, un cop configurats els equips són duradors en el temps atès que treballar cooperativament és un aprenentatge lent i la consecució dels objectius inherents s’assoleixen a mig i llarg termini.
En el desenvolupament d’aquest projecte, el grup classe s’ha organitzat en 4 equips cooperatius: verd, groc, blau i vermell i s’han mantingut en el temps fins que ha acabat el projecte, des d’octubre a principis de maig.