Presentació:
A l’escola treballem per projectes des de P3 a 6è.
El projecte “Com s’ho fan els tennistes per moure’s” s’ha desenvolupat des d’inici de curs fins a mitjans de maig.
S’emmarca en el Model Ésser viu i el Model Físic, sobretot la part de les Màquines simples.
El fet de treballar a partir de models permet aprendre ciències tot aprenent a pensar, a experimentar (fer), a comunicar i a sentir.
Objectius
Com a objectius d’aprenentatge:
- L’aparell locomotor, el sistema nerviós i les palanques.
Com escola en el treball per projectes ens hem proposat com a objectius:
- Fer-los més transversals (interrelacionar altres àrees: català i matemàtiques fonamentalment).
- Interelacionar més d’un model: model ésser viu i model físic.
- Aprofundir i millorar l’avaluació del que han après els alumnes, posant la mirada en l’autoregulació dels aprenentatges.
Disseny d’activitats
Cicle d’aprenentatge: Introducció de punts de vista, activitats d’exploració, activitats d’estructuració, activitats de transferència.
Les preguntes investigables: Pas de la curiositat inicial a l’interès per la recerca, l’experimentació.
Organització dels alumnes
Fonamentalment en equips cooperatius sense excloure altres formes d’organització: treball per parelles (coavaluació a partir de bases d’orientació).
Avaluació:
En quins moments? Cicle d’aprenentatge Activitats de transferència. Anàlisi de casos
Bases d’orientació: Text instructiu
Rúbriques: Criteris de realització – Criteris de qualitat (Compartir objectius) + Autoregulació
Exposicions orals: Congrés de Ciències.