INICI – Plantejament d’una pregunta investigable |
Varem començar a visionar vídeos sobre els passats JJ.OO de Río de Janeiro. Anàvem comentant les proves, els resultats, aspectes que els sorprenien, identificant esports…
Preguntes dels nens
Els nens anaven fent preguntes orientades a satisfer la seva curiositat. Aquestes preguntes eren fonamentalment reproductives: Quantes medalles…? Quin és l’esportista que….?
També vam visionar vídeos de Barcelona ’92, concretament com la celebració dels JJ.OO ’92 havia transformat la ciutat urbanísticament: construcció de la vila olímpica, remodelació de la façana marítima, millora de les comunicacions, ..etc.
Amb tota aquesta informació es va elaborar una línea de temps, indicant les ciutats on s’han celebrat els darrers JJ.OO. Es va completar un mapa situant geogràficament aquestes ciutats.
També varem visionar diferents esports per tal que identifiquessin i els classifiquessin en esports col·lectius i individuals i en esports amb implementació.
Preguntes dels nens
La temàtica es va acotant. Els nens comencen a interessar-se pel tennis. Com és que els tennistes quan veuen la pilota la tornen tant ràpid? Com es que no fallen mai?
Com que l’entrada d’informació no és només visual, vam convidar al Xavi Porras, un atleta que va participar en els passats Jocs Paralímpics de Río de Janeiro. Tot plegat, per continuar introduint nous punt de vista que permetessin als nens passar de la CURIOSITAT inicial, a l’INTERÈS per un aspecte investigable.
INTRODUCCIÓ DE PUNTS DE VISTA |
Amb la visita del Xavi Porras es va treballar la cerca i interpretació d’informació _ Biografia i el gènere textual _ La entrevista i redacció de missatges per gravar al whatsapp).
El fet de que el Xavi Porras pogués practicar un esport essent invident, els va fer reflexionar sobre els diferents canals d’entrada de la informació en el nostre cos.
Pregunta investigable
Com s’ho fan els tennistes per moure’s? |