Al llarg del projecte hem emprat diferents eines i instruments d’avaluació prou variades en format i objectius. Tot plegat per a respectar els diferents estils d’aprenentatge i, per descomptat, també els diferents ritmes.
Rúbrica
En el projecte, la rúbrica ha tingut un doble objectiu:
- Compartir els objectius de la tasca.
- Eina de revisió, avaluació i regulació dels aprenentatges.
Bases d’orientació
Igualment, la base d’orientació fou l’instrument per a compartir els objectius abans d’acomplir l’activitat i com a eina de revisió, avaluació i regulació un cop acabada.
Coavaluació i la autoavalació
A partir de la base d’orientació els nens han fet una coavaluació en parelles, per tal de localitzar aspectes del treball del company susceptibles de millora i ser capaç de suggerir millores alternatives, procés que reinverteix en el propi procés d’aprenentatge. Per acabar, cada alumne incorpora les millores en el propi treball.
Aprenentatges entre iguals i regulació
Transferència dels aprenentatges
Fonmentalment, en les activitats del tipus cas prà ctic. N’incloem un parell.