Aquesta unitat estava programada a l’escola per tal de donar resposta als següents objectius:
– Evidenciar els canvis i continuïtats entre la vida quotidiana actual i l’època romana.
– Identificar els canvis que han fet ells mateixos al llarg del temps.
– Mostrar una actitud de cooperació i participació dins el treball en grup.
– Utilitzar fonts històriques diverses per obtenir informació.
– Utilitzar els nombre romans
– Utilitzar unitats de mesura per resoldre situacions
– Buscar informació en paper i en suport digital
– Plantejar preguntes amb certa coherència a partir de la informació obtinguda
– Produir textos que s’adeqüin a una intenció concreta en català i en castellà
Tot i que la sortida els motiva molt, analitzar tots els aspectes que caracteritzen la societat romana, pot arribar a ser una mica feixuc per aquesta edat. És per això que vaig pensar en fer-ho d’una manera lúdica. La idea de fer un joc de taula els ha motivat molt i estan molt engrescats per visualitzar el producte final.
Com que el joc es centrarà en interpretar la informació de la que disposem i remarcar les idees més importants, penso que caldrà fer altres activitats en paral.lel, que poden ajudar a donar resposta als objectius marcats.