Les mestres del cicle ens hem anat trobant una hora setmanal (portem tres sessions) per fer la programació del projecte : concretar els objectius, els continguts, les activitats, els criteris d’avaluació i els instruments d’avaluació (bases d’orientació, carpeta d’aprenentatge, rúbriques, fitxes d’autoavaluació i …)
També hem concretat l’organització de les activitats que nosaltres hem decidit que són imprescindibles que serviran per motivar i orientar als alumnes, per ajudar-los en la investigació i la recerca que faran sobre el tema. Algunes seran de gran grup i petit grup, altres amb parelles i individuals. Moltes activitats es faran a fora al centre, en el nostre entorn proper (casc antic del poble, pedreres de l’entorn, casa del picapedrer…) i d’altres en el centre.
Ara estem reflexionant com volem que sigui la carpeta d’aprenentatge de l’alumne, sabem que hi ha d’haver un recull de les evidencies d’aprenentatge de l’alumne: reflexions sobre el seu propi aprenentatge, activitats resoltes i productes finals. Tenim clar que per iniciar el treball farem, amb tot el grup classe, un recull d’objectius o d’intencions del que volem aprendre que pot servir com una presentació del projecte, més endavant elaborarem un index , per què aprenguin a ordenar tot el material i finalment un relat que expliqui el que ha après com a cloenda del projecte.
