Els alumnes de segon, tenen per costum llegir lectures progressives o repetides cada setmana, així millorem la seva velocitat, l’entonació i la seva fluïdesa lectora. Aquestes, consisteix a llegir cada dia un tros de conte i el poden llegir tantes vegades com vulguin. Tenen un full de registre on ho han d’apuntar si han llegit aquell dia o no i quantes vegades (autoavaluació). Són lectures que la major part es treballa a casa, tot i que a la classe, en fem una lectura col·lectiva.
Dir que, abans de llegir de manera col·lectiva, fan una llegida en veu baixa per anar trobant significat al text i llavors passem a treballar-lo en veu alta. A vegades corregeixo els alumnes al mateix moment que estan llegint el seu tros i d’altres vegades els gravo. Llavors els hi ensenyo per la pantalla per tal que observin quins són els errors que han comès, com fan l’entonació,… i verbalitzin els punts forts i febles de la seva lectura.
Per què us explico tot això? Doncs és perquè hem relacionat aquest treball de lectura amb el nostre projecte. Els alumnes han llegit el conte, en Patufet a Montserrat.
Ara podeu escoltar un petit fragment del conte.
[youtube]https://youtu.be/mNxtVYg3enE[/youtube]