Un projecte es pot fer de moltes maneres…

Un projecte es pot fer de moltes maneres i, posats a llençar-me a la piscina, començaré des de la pròpia matèria, tot plantejant una mena de petit treball de recerca a la matèria de ciències socials de 4rt d’ESO al final de cada trimestre.

Aquest primer trimestre n’estan fent un d’individual, que he plantejat de manera força oberta. Poden triar entre fer la història personal o la història de la seva família (o d’una part d’ella). Cada alumne ha creat un document de google drive que ha compartit amb mi i així jo puc seguir el procés d’elaboració del projecte. Primer de tot, hem treballat el tema de la planificació:

  • Què vull fer?
  • Amb quina finalitat?
  • Com ho vull fer?
  • Quin serà el producte final/presentació?

També hem consensuat els mínims que han de tenir tots els treballs:

  • Una introducció amb la planificació i els objectius.
  • La recerca pròpiament dita
  • Unes conclusions (què he après fent el treball? he aconseguit els objectius proposats?)

Més informació

El missatge és que cada alumne arribi fins allà on vulgui arribar o cregui que pot arribar. També els he recordat que és un treball d’història (perquè la tendència, sobretot si han escollit la història de la seva vida, és fer-ne un treball més de “tutoria”) i, per tant, han de fer ús de les eines de l’historiador o historiadora.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *