Personalment, valoro amb satisfacció el projecte, sobretot per la seguretat que la majoria d’alumnes recordaran molt més fàcilment allò sobre el que han fet recerca de manera vívida: la idea que l’aprenentatge es dóna perquè també hi ha sentiment. Tot projecte és irrepetible i el curs vinent, si el torno a fer, em pregunto com podria millorar alguns aspectes, com:
- Valdria la pena delimitar el tipus de temes sobre els quals han treballat els alumnes o és millor deixar-ho obert, com he fet enguany?
- Malgrat que els alumnes tenien el seu rol definit en els grups, no tothom s’hi ha compromès: com millorar aquest compromís?
- El procés de recerca en alguns grups s’ha allargat excessivament i, al final, han hagut de córrer: per què ha passat això?
- Com assegurar-se que les fonts d’informació que han usat els alumnes són al màxim contrastades i fiables?
- Els productes finals per comunicar els resultats de la recerca han estat força convencionals: es podria aconseguir que la presentació del producte final fos més imaginativa i comunicativa?
Finalment, m’ha faltat una activitat de síntesi més potent que la que hem fet. Vaig proposar al Luis, el professor de Llengua i Literatura Castellana, expert en teatre, que els alumnes poguéssin fer una representació teatral a partir del producte final de dos grups (una dramatització sobre els diaris de dues noies de l’Holocaust). Al final no ens ha donat temps, però l’embrió del guió hi és…per al curs vinent!