El proper trimestre voldria fer un treball de trimestre en grup, que impliqui la col·laboració entre els alumnes, ara que ja els conec millor. Constato, però, que els costa treballar cooperativament si no tenen un producte final o una tasca molt definida. Potser estan acostumats a fer-ho quan fan projectes que impliquen tasques actives, del tipus “fer un guió sobre…per filmar una seqüència…”, però no tant en tasques més reflexives, que impliquin haver d”interpretar, recrear, comparar, relatar…Ho haurem de treballar!
Ja tinc el tema del projecte del segon trimestre: serà sobre l’Holocaust i altrs genocidis. A partir d’alguna lectura prèvia i d’acord amb les bones preguntes que es plantegin els alumnes -alguns dels quals ja han treballat el tema, encara que sigui de manera tangencial, en altres matèries o projectes de cursos anteriors- poden sorgir molts subtemes.
Com constituir els grups? Els alumnes de l’institut ja estan asseguts en grup per defecte, però no necessàriament treballem sempre en grup i, de fet, no tots els grups “funcionen” quan fem tasques col·laboratives. Crec que els faré triar el subtema i constituiré els grups a partir del que hagin triat, procurant que siguin grups de 3-4 persones, encara que es repeteixin subtemes.