Aquesta vegada, compartirem i aprendrem d’un article d’internet que parla sobre diferents directrius que cal tenir en compte i ens poden ajudar a ensenyar o educar millor, tant a docents com a pares.
Tothom ha estat alguna vegada a classe i li ha costat mantenir l’atenció, és per això que, hem volgut compartir algunes pautes que ens poden mantenir en un bon nivell d’explicació de les nostres idees. Possiblement aprenem millor, quan el/la docent respecta el nostre estil d’aprenentatge i quan té en compte alguns aspectes bàsics:
- Sap que és impossible mantenir l’atenció més de 20 minuts seguits si el qui l’escolta ho fa de forma passiva.
- Sap que si aconsegueix despertar la curiositat entre els alumnes, aquests estaran molt més atents i per tant aprendran millor.
- Sap que si aconsegueix emocionar, la comunicació serà molt més fluïda i per tant no només transmetrà coneixements sinó que aquesta conduirà a l’acció.
- Sap que el bon humor, el petit joc, l’efecte sorpresa, tenen un efecte molt beneficiós sobre l’aprenentatge
- Sap que si vivim experiències estimulants, automàticament es connecten més neurones en el nostre cervell, i que quantes més connexions hi ha, més aprenentatge es produeix i si ,a més, aquesta experiència dura més estona, les connexions són més fortes.
- Sap que aprendre no és guardar a la memòria, sinó és sobretot saber recuperar, saber expressar, saber utilitzar, saber pensar i saber argumentar.
- Sap que la motivació és la part fonamental de l’aprenentatge i que en canvi la por i l’estrés la impossibiliten.
El joc, la curiositat, la sorpresa,…són elements que ens han d’ajudar a ensenyar millor a petits infants, nens i nenes, joves adolescents o persones adultes. Gairebé sempre sabem “què” hem d’explicar, si a més aprenem a millorar el nostre “com”, de ben segur que els resultats seran més bons.