Habitantes del Micromundo es una serie de vídeos cortitos producida por Science into Images que pretende mostrar la enorme cantidad de organismos que habitan en el mundo microscópico que no podemos ver a simple vista.
60 impresionantes imágenes del universo que nos ha dejado Hubble
https://rpp.pe/ciencia/espacio/nasa-hubble-60-impresionantes-imagenes-del-universo-que-nos-ha-dejado-el-telescopio-espacial-noticia-1260898
El telescopio cumple 30 años como uno de los instrumentos científicos más productivos de la historia.
Gaudeix cada dimecres de dues pel·lícules infantils en línia
Cada setmana posarem a la vostra disposició, en línia, dues pel·lícules doblades al català a partir de les 10 h. Són pel·lícules europees de gran qualitat i que han participat i guanyat prestigiosos premis d’animació i cinema infantil. Podreu mirar-les al llarg d’una setmana, i el següent dimecres en penjarem dues de noves. Esperem que us agradin!
https://beteve.cat/cultura/cada-dimecres-pelicules-infantils-online-beteve/
123 preguntes sobre el coronavirus
Adjuntem un pdf dividit en tres parts, molt interessant.
Com viure amb l’ansietat i la preocupació enmig d’una incertesa global
Sobre aquesta guia
En aquests moments el món està canviant ràpidament. Donats els esdeveniments actuals i la seva cobertura en els mitjans de comunicació, és difícil no preocupar-se sobre el que aquesta situació significa per a tu i per als teus éssers estimats.
La preocupació i l’ansietat són problemes comuns fins i tot quan les coses van bé, però quan aquestes prenent el control poden dominar la teva vida. En Psychology Tools hem escrit aquesta guia per a ajudar-te a gestionar la teva angoixa i la teva preocupació en aquests moments tan incerts.
Un cop hagis llegit aquesta informació, no dubtis en posar en pràctica els exercicis si creus que poden ajudar-te. En temps d’incertesa, és normal passar per dificultats, així que recorda ser compassiu amb tu mateix/a i amb les persones que t’envolten.
Amb els nostres millors desitjos,
Dr Matthew Whalley & Dr Hardeep Kaur
14 pensaments per quan tornem a l’escola. CulturaViva14
Joan Domènech (Lleida, 1953) és llicenciat en filosofia i lletres. Ha treballat de mestre des del 1972, ha dirigit l’escola Fructuós Gelabert (Barcelona) i és autor del llibre Elogi de l’educació lenta (Editorial Graó). Quan a Catorze el vam entrevistar, va dir que “perdre el temps és una bona manera de guanyar-lo“. Ara, encara que falti temps perquè les aules es tornin a omplir d’infants, ha escrit aquests 14 pensaments per quan tornem a l’escola, perquè, mentre no arribi el dia, val la pena pensar què haurà canviat i com ho podem encarar.
1. Fer un retorn des de la calma, assaborint-la. En cap cas hem perdut el temps, per tant, no hem de recuperar-lo. Si l’hem perdut ha estat per no ser capaços de donar importància a allò que és essencial i a relativitzar la resta, i sempre som a temps de fer-ho.
2. Escoltar, quan tornem, les vivències de cadascun dels nens i nenes, nois i noies. Pensar com arribaran i com arribarem a retrobar-nos. Quina és la motxilla que portarà cadascú. Buscar els tresors que hi haurà amagats. Fer el dol de les pèrdues. Valorar percepcions: la soledat, la mort, l’aïllament, el malestar, i també: la companyia, la solidaritat, la vida, l’amor. Ser molt sensibles a les diferències, recollir-les col·lectivament per, si cal, poder-les guarir.
3. Compartir què hem après i com ho hem fet durant tot aquest temps, no per relativitzar el que es fa presencialment a l’escola, sinó per complementar-ho i donar el valor que té cada espai i temps d’aprenentatge. Hem de reconèixer totes les experiències per situar-les en un mateix procés. Apreciar, en tot cas, l’autoaprenentatge i l’autoavaluació.
4. Conversar amb l’entorn familiar sobre les seves vivències. Escoltar-los per entendre com viuen de forma intensa l’escola en moments especials com aquests. Aprofitar per valorar i consensuar amb ells el que és important. Per fer comunitat a partir d’una bona comunicació. Per ajudar a reforçar i situar el paper complementari de cadascú.
5. Reflexionar des de la incertesa per poder buscar certeses que ens orientin i incorporar-les al dia a dia de l’escola. Per construir una nova societat què ens toca fer com escola? Potser no som imprescindibles, però la nostra acció segueix sent molt important. I, de tot el que podem fer, com ens preparem millor per als canvis?
6. Ajudar a entendre què ha passat. Des de la vivència. Des de la història. Des del context. Des de la ciència. Des de l’art. Des de la paraula. Compartir per comprendre i comunicar. Donar eines per a la reflexió i la crítica.
7. Posar paraules a les vivències, els records i les persones. Amb l’art, expressar, representar i comunicar el que ha passat, el que m’ha passat, el que ens ha passat. Recollir dades per entendre el món i interpretar-lo. De forma individual i també col·lectiva.
8. Entendre la informació que realment ens és útil per poder actuar amb coherència i coneixement. Saber triar, llegir i interpretar la informació que ens arriba des de tants àmbits. Separar el gra de la palla, és a dir, la informació del soroll que en provoca l’excés.
9. Si l’escola prepara també per al món del treball, investigar, identificar i estudiar formes d’organitzar-lo que siguin respectuoses amb la natura, el medi ambient, la cura de les persones, la cooperació, la solidaritat, la igualtat, la salut, l’educació, el benestar. Analitzar críticament les que porten al benefici individual, l’explotació, la pobresa, la violència, les condicions injustes de treball, l’exclusió, l’opressió de la gent.
10. Treballar per la igualtat de situacions i d’oportunitats. Què significa la inclusivitat després d’aquesta crisi? Posar eines, instruments, recursos i mitjans perquè la inclusió sigui una realitat, sabent que hi ha molta desigualtat encara i que la intervenció de l’escola és limitada. Pensar l’escola de tots i totes i per a tothom sense exclusió.
11. Teixir xarxes, tant presencials com virtuals, que ens poden ajudar a construir noves realitats i relacions de més qualitat, més sòlides. Potenciar l’autonomia i la responsabilitat de les persones i de les institucions educatives. Superar la competitivitat exercint la interdependència.
12. Alçar la veu de totes aquelles mancances que detectem i que, des de l’escola, aïlladament, no podem resoldre. Explicitar les nostres demandes i exigències. A canvi, oferir amb generositat i responsabilitat la nostra feina continuada i el nostre compromís i complicitat.
13. Ser més conscients de la fragilitat, la vulnerabilitat i la interconnexió amb la naturalesa de la nostra espècie. Creure en el futur del planeta, en una simbiosi constructiva, en la qual l’espècie humana sigui respectuosa amb la vida, en totes les seves manifestacions. Aquesta simbiosi s’ha de practicar en el dia a dia de cada centre educatiu, com a testimoni d’una necessitat universal.
14. De tota crisi en surten ensenyances i aprenentatges. Aprofitar per traslladar al currículum aquestes i d’altres idees per poder-lo dissenyar des de la vida i el benestar de la humanitat. Fer-ho conjuntament i a tots els nivells: a les xarxes properes, a la nostra comunitat, a l’equip docent, a cada aula.
https://www.catorze.cat/noticia/14063/14/pensaments/quan/tornem/escola
Cançons 8D. Música que t’envolta.
Has escoltat ja Hallelujah, de Pentatonix i has al·lucinat?
Aqui tens uns quants exemples més de música que t’envolta. Posa’t els auriculars, o millor encara uns altaveus de homecinema, i a gaudir !!!
Se trata de una tecnología que modifica el sonido y engaña al cerebro haciendo que este interprete que el audio venga de diferentes ángulos. Va más allá del sonido estéreo o del 5.1, ya que estos solo pueden hacer que el sonido venga de izquierda, derecha, delante o atrás. Con el sonido 8D el sonido recibimos ínputs de cualquier lugar, (360º), incluso de arriba y abajo.
Todo parte del Head-related transfer function, una función por la cual el cerebro puede ubicar la procedencia de los sonidos. Para hacer sonido 8D, se ha estudiado cómo tu cabeza interpreta el sonido y se ha desarrollado un logaritmo. Este, imita el funcionamiento del sistema auditivo, haciendo que el cerebro reciba ya el audio como si proviniera de múltiples direcciones.
Gestió Emocional
https://gestioemocional.catsalut.cat/
Consulta l’aplicació Web App GestioEmocional.cat, a través de la que donarem suport emocional i psicològic a tota la ciutadania que no necessiti durant aquesta situació excepcional que estem vivint amb la #COVID19
CirqueDuSoleil
CHROME MUSIC LAB
https://musiclab.chromeexperiments.com
What is Chrome Music Lab?
Chrome Music Lab is a website that makes learning music more accessible through fun, hands-on experiments.
What can it be used for?
Many teachers have been using Chrome Music Lab as a tool in their classrooms to explore music and its connections to science, math, art, and more. They’ve been combining it with dance and live instruments. Here’s a collection of some uses we’ve found on Twitter.