Com ja sabeu, dimarts (I3A) i dijous (I3B) hem de portar els mitjons antilliscants posats de casa i roba còmoda perquè anem a la sala de psicomotricitat. Allà vivim experiències corporals a través d’explorar l’espai i els materials, de relacionar-nos amb els/les companys/es tot sent acompanyats/des per les dues mestres (psicomotricista i TEI) dins d’un marc temporal i una norma que recordem a l’inici de la sessió: jugar sense fer-nos mal i sense fer mal a l’altre.
Tot comença tirant la muralla, que ens permet iniciar amb una descàrrega d’energia i viure, per un moment, el fet de transgredir, tot desmuntant allò que ha fet l’adult. A continuació, cadascú es mou a través del joc espontani durant l’estona que dura la fase sensoriomotriu i simbòlica (plaer de fer) fins que avisem que queden 5 minuts per recollir i passar a escoltar el conte, per després tenir un moment d’expressivitat gràfica i plàstica, on construir i dibuixar, accedint mica en mica al plaer de pensar.
Us deixem alguns exemples de moments viscuts fins ara:
- Moments de joc sensoriomotor, individual o en parella: saltar des de l’escala tova al matalàs, pujar per la rampa, el plaer de gronxar-se de diferents maneres, el plaer de saltar al trampolí i haver d’aprendre a esperar el torn, explorar l’equilibri i el desequilibri amb les peces toves, el plaer de lliscar, omplir i buidar, amagar-se i ser trobat/da i jugar l’agressivitat amb l’altre aprenent a no fer-nos mal.


- Moments de joc simbòlic: imitar accions de la vida quotidiana (dormir, cuidar i deixar-se cuidar, anar en cotxe) i especials per a nosaltres (fer cagar el Tió, anar de viatge), jugar a fer com si fossim un personatge (pirates, dinosaures, princeses, gatets, Els tres porquets…), construir amagatalls, cabanes i cases on refugiar-nos o viure-hi.



- Moments de construcció conjunta a l’última fase de la sessió.

Gràcies a totes experiències que parteixen del joc espontani, aprenem a compartir l’espai, el material, a establir i intercanviar rols, a posar límits a l’altre, i en definitiva, a progressar en el domini del propi cos i en les relacions amb els altres.