Fem psicomotricitat

Les estones de psicomotricitat ens permeten poder desenvolupar aquells moviments corporals segons les necessitats personals i de l’etapa evolutiva. Disposen de diferents materials materials que els permeten enfilar-se, saltar, fer equilibris, tirar-se, córrer, lliscar, arrossegar-se, etc.

La pràctica psicomotriu potencia l’autoestima, la vivència i consciència del propi cos i del plaer, la construcció del sistema corporal, l’afirmació del propi jo i la construcció de la identitat, el coneixement i l’acceptació dels límits, la relació entre iguals i l’autonomia.

Les estones de psicomotricitat s’estructuren mitjançant fases successives que permeten passar per diferents nivells de simbolització (del cos al llenguatge) i ajuden a incorporar aquesta estructura temporal als infants. Aquestes fases són:

  • Ritual d’entrada:  recorda les normes de la sala, preparem la murall entre tots/es i tot el material que disposaran durant la sessió.
  • Sessió de desenvolupament: En aquest moment els infants poden tiren la muralla i passen a la fase del joc on poden jugar i interactuar amb els materials que estaran a la sala.
  • Ritual de representació:  En aquest ritual es busca representar gràficament, amb estructures o modelatge les experiències i emocions que s’han viscut i sentit al llarg del desenvolupament de la sessió.Poden fer un dibuix de la sessió a la seva llibreta o bé representar-ho amb peces de construccions.

Ens voleu veure com fem psicomotricitat i que bé ens ho passem?

A i5 A fem psicomotricitat

A i5B fem psicomotricitat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *