Durant aquest mes de Febrer, hem aprofitat les estones d’ambients i de vida d’aula per fer la nostra disfressa de carnaval, conèixer els colors que formen l’arc de sant Martí, hem continuat construint i practicant la motricitat fina, hem fet pasta de sal….
VOLEU VEURE LO BÉ QUE S’HO PASSEN ELS VOSTRES FILLS I LES VOSTRES FILLES?
FEM UN MURAL AMB ELS COLORS DE L’ARC DE SANT MARTÍ
Amb aquest mural practiquem la motricitat fina, classifiquem els papers i els objectes per colors, treballem en grup…
LES PROPOSTES PLÀSTIQUES
Pintar de manera lliure, pintar un mandala amb aquarel·les, fer mascares d’animals, pintar bufant amb les canyetes, tallar el cabell fet de plastilina….
JUGAR A CONSTRUIR
Vol dir molt més que agrupar unes determinades peces o disposar uns blocs de fusta uns a sobre els altres. És una activitat científica, creativa i artística. Genera plaer i diversió, però també acompanya en l’estructura de funcions cerebrals superiors com el llenguatge, l’atenció, la memòria, la percepció, l’experimentació, la creativitat, etc. Construir és un joc que aporta sempre una gran satisfacció i una sensació d’èxit que alimenta l’autoconfiança i autonomia.
JOC SIMBÒLIC
Representar tot allò que fem o veiem a casa. Parem taula, fem el dinar, dormim, anem al metge….
EXPERIMENTEM
- Una taula amb sal gruixuda, pots de diferents mides, embuts…i a gaudir
- La taula del carnaval amb confetti, serpentines i objectes per jugar-hi.
- La taula de sorra.
JOCS DE TAULA.
Amb els jocs de taula, treballem l’orientació espaial, l’observació, el treball en equip…
EL NOSTRE NOM
És emocionant per ells/-es quan comencen a conèixer les lletres del seu nom. Durant aquest mes hem començat a posar el nostre nom a la porta de l’aula durant les entrades. Això fa que poc a poc comencin a interessar-se per la seva inicial i també amb la dels companys i companyes.
EL PATI
Les estones de pati permeten el moviment que a l’aula no poden tenir: córrer, perseguir-se, jugar a policies i lladres…també experimentem dins del sorral o juguem amb el canal d’aigua. Les estones al pati dels balcons també afavoreixen el joc simbòlic a la caseta, cuinar, cuidar a les nines i ninos…