PSICOMOTRICITAT

ELS INFANTS APRENEN A TRAVÉS DEL MOVIMENT ABANS QUE DEL RAONAMENT, EN ELS PRIMERS ANYS DE VIDA, LA PERSONA ÉS UN ÉSSER GLOBAL ON LES DIFERENTS ÀREES O ÀMBITS ESTAN PROFUNDAMENT INTERRELACIONATS. ÉS AL LLARG DELS ANYS QUE ANEM PARCIALITZANT EL NOSTRE CONEIXEMENT ENTRE EMOCIONAL, FÍSIC, SOCIAL O RELACIONAL.

Abans de l’aparició del llenguatge, els infants es comuniquen amb tot el cos i és a través d’ell que, a mesura que aprenen i desenvolupen les seves habilitats corporals, van estructurant el pensament, comencen a tenir cert control emocional i també desenvolupen habilitats de relació amb els altres i el seu entorn.

El moviment dels infants per a que sigui significatiu ha de partir de la seva espontaneïtat en l’activitat i el joc lliure. Si es dona en bones condicions, la pràctica psicomotriu potencia l’autoestima, la vivència i consciència del propi cos i del plaer, la construcció del sistema corporal, l’afirmació del propi jo i la construcció de la identitat, el coneixement i l’acceptació dels límits, la relació entre iguals i l’autonomia.

La pràctica psicomotriu necessita d’elements que continguin i canalitzin l’expressivitat de l’infant i és per això que és necessari estructurar i planificar convenientment l’espai de psicomotricitat amb uns materials específics i un determinat rol de l’educadora que han d’ajudar i facilitar aquesta exploració i expressió corporal.

VOLEU VEURE MÉS FOTOS?

P3A PSICOMOTRICITAT

P3B PSICOMOTRICITAT

Heu vist que bé ens ho passem!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *