ELS INFANTS APRENEN A TRAVÉS DEL MOVIMENT ABANS QUE DEL RAONAMENT, EN ELS PRIMERS ANYS DE VIDA, LA PERSONA ÉS UN ÉSSER GLOBAL ON LES DIFERENTS ÀREES O ÀMBITS ESTAN PROFUNDAMENT INTERRELACIONATS. ÉS AL LLARG DELS ANYS QUE ANEM PARCIALITZANT EL NOSTRE CONEIXEMENT ENTRE EMOCIONAL, FÍSIC, SOCIAL O RELACIONAL.
Abans de l’aparició del llenguatge, els infants es comuniquen amb tot el cos i és a través d’ell que, a mesura que aprenen i desenvolupen les seves habilitats corporals, van estructurant el pensament, comencen a tenir cert control emocional i també desenvolupen habilitats de relació amb els altres i el seu entorn.
El moviment dels infants per a que sigui significatiu ha de partir de la seva espontaneïtat en l’activitat i el joc lliure. Si es dona en bones condicions, la pràctica psicomotriu potencia l’autoestima, la vivència i consciència del propi cos i del plaer, la construcció del sistema corporal, l’afirmació del propi jo i la construcció de la identitat, el coneixement i l’acceptació dels límits, la relació entre iguals i l’autonomia.
La pràctica psicomotriu necessita d’elements que continguin i canalitzin l’expressivitat de l’infant i és per això que és necessari estructurar i planificar convenientment l’espai de psicomotricitat amb uns materials específics i un determinat rol de l’educadora que han d’ajudar i facilitar aquesta exploració i expressió corporal.
VOLEU VEURE MÉS FOTOS?
Heu vist que bé ens ho passem!!!