Ambients a l’aula de P4 B

A l’ambient d’art aquest segon trimestre hem anat fent propostes diverses, tot combinant diferents tècniques plàstiques i artístiques.

És necessari  fomentar espais creatius, on la imaginació, l’experimentació i la creativitat es treballin i s’estimulin. A partir de l’educació artística i plàstica estem ajudant a activar moltes parts del cervell, treballa la imaginació, estimula el desenvolupament del nen/a a socialitzar-se, a expressar les seves emocions i li ofereix seguretat i autoestima. 

Hem fet ús de materials plàstics diversos així com també elements del nostre entorn proper o elements naturals. Hem fet murals en gran grup així com també activitats més individualitzades ( mural amb els colors freds de l’hivern, hem fet paper de marbre, cartell per la porta de la nostra habitació, escultures amb plastilina i  materials diversos, un ametller amb pintura i crispetes, un pop amb pintura que teniem que retallar…)

Més fotografies de l’ambient d’art!

A l’ambient matemàtic hem anat variant les propostes. Per nosaltres és important que ells gaudeixin i de manera manipulativa  i més atractica els desperti el seu interés pel coneixement dels nombres, de la seva grafia i la noció de quantitat. Els conceptes matemàtics que pretenem que els alumnes adquireixin han de partir de la nostra vida diària a l’aula.

A partir de diferents jocs de taula cooperatius així com també activitats que hem anat el·laborant, han anat treballant aquests continguts.  Han tingut al seu abast el joc del domino, jocs de seriació d’elements, altres per treballar la quantitat…

Les capacitats que íntimament es troben relacionades amb el desenvolupament lògicomatemàtic són:

La capacitat d’establir relacions lògiques: el desenvolupament del raonament lògic no s’aconsegueix únicament quan es treballa una activitat de contingut lògic, sinó en tot moment en què una acció planteja un raonament.

La capacitat de conèixer objectes i matèries i d’establir relacions quantitatives i qualitatives

  •  Concepte de mesura i magnitud
  •  Construcció de concepte nombre, està intimament lligat amb la relació d’ordre i es començac a adquirir quan el nen s’inicia en la classificació o seriació.

Més fotografies de l’ambient matemàtic

L’ambient del teatre amb les titelles i disfresses, així com el tocador i la perruqueria, sempre els agrada molt.

En aquest microambient el nen/a es capaç de combinar fets reals i imaginaris,  recreen situacions fictícies com si estiguessin passant realment, ells es converteixen en personatges i els objectes cobren vida segons la seva imaginació. Aquesta activitat els permet viure altres mons, posar en marxa la seva creativitat i la seva imaginació, superar pors i guanyar confiança.

S’ho passen d’allò més bé fent les seves histories i alguns companys/es s’ho miren i escolten el que van representat, altres es maquillen i es pentinen entre ells,  treballem l’hàbit de posar i treure la roba quan s’han de posar les disfresses i els complements que han escollit…

Més fotografies de l’ambient de teatre i tocador.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *