Durant el curs 2008-09 coneixerem la curiosa història de “Toletac”…
Activitat 1: El conte: Toletac
Activitat 2: Com està el vostre nivell de tolerància? Un test per pensar
Activitat 3: Reflexió sobre els valors de la tolerància. Us proposem alguns documents i còmics per reflexionar, aprendre i conèixer la tolerància.
Article 2 de la Convenció dels drets dels infants (Nacions Unides, 1989): Protección contra la discriminació. Mira el còmic.
Article 30 de la Convenció dels drets dels infants (Nacions Unides, 1989): Dret a la pròpia cultura. Mira el còmic.
Vídeos de Lunicef: Sobre el nostre tema pots mirar les historietes 2 i 14. Lunicef
Activitat 4: Després de llegir els materials segur que teni un munt d’idees sobre la tolerància. Us proposem la següent activitat: PENSEM-HI. Recordeu que sempre podeu tornar a consultar els documents anteriors.
Per aprofundir: Si vols passar una bona estona, pots conèixer la web en anglès sobre la tolerància. Hi trobaràs jocs, contes i altres activitats: PLANET TOLERANCE
El dia 16 de novembre es celebra el Dia Internacional per a la Tolerància. Va ser declarat per la UNESCO l’any 1995. L’educació i l’intercanvi cultural són eines clau per promoure el desenvolupament dels drets humans, acceptar i respectar les diferències entre les persones i lluitar contra les actituds intolerants, que sorgeixen, sovint, de la ignorància i de la por a tot allò que desconeixem.
– confia en tu mateix
No maltractis a res ni a ningú.
ENS HAN AGRADAT MOLT ELS COMICS
– No contestar malament
-No contaminar
-Respectar el torn de paraula
-Ser amable i no insultar
-No ficar-se amb els demés sense raó
-No comprar cosas que no necessitem
-No fer coses il·legals
-Ajudar a tothom que ho necessiti
-No maltractar la natura ni els animals
-Preguntar abans d’equivocar-te
Hola, som la Silvia i la Yasmina de l’escola Cor de Maria i som de cinquè. Us volem comentar que el projecte de la tolerància està molt bé i ens ha ensenyat molt.
SER TOLERANT ÉS MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT MOLT IMPORTANT !!!!!!!!!!!!!!!
sigues simpàtic i tindràs molts amics
no facis coses il·legals
no contestis malament
no fumar perquè molesta als altres
no violar
no maltractar
no ser egoista
no robar
no fer cas als desconeguts
deixa que els altres t’ajudin.
IDEES SOBRE LA TOLERÀNCIA:
Ajudar als de demès
No fer el buit als demès
Comportar-se com toca encara que els demès facin el contrari
Recolzar les idees dels demès encara que no hi estiguem d’acord
No tancar-se en banda per no saber fer alguna cosa
si una cosa no la fas bé tornar-ho a intentar.
pensar les coses avans de ferles.
deixar jugar a tothom.
animar algu que estigui trist.
no molestar a els altres.
cuidar el nostre entorn.
compartir amb els companys.
no barallarnos si tenim algun problema.