L’ART AL CICLE SUPERIOR :
MIRÓ, VAN GOGH i PICASSO a 5è curs
“El meu amic Van Gogh”. D’aquesta frase , que dóna títol a una pel·lícula, sorgeix la idea d’aproximar els nostres alumnes a grans artistes del món de la pintura. Picasso, Van Gogh i Miró han estat els autors treballats pels alumnes de 5è aquest segon trimestre.
La idea és engrescadora i tot un repte. Durant els primers dies hem treballat les barreges de colors primaris per aprendre a fer la resta de colors. També a utilitzar millor la tècnica dels pinzells i tot el material necessari per fer una correcta sessió de pintura. Seguidament hem pintat un ocell molt bonic i ens hem familiaritzat més amb els colors primaris i secundaris. A partir d’aquí ja podem començar a conèixer més a fons cadascun d’aquests grans pintors : Miró, Picasso i Van Gogh . Després hem estat prou engrescats per a començar a pintar. Els resultats han sigut molt bons!
Ara aquests artistes ja no són simplement noms, fins i tot, ara els alumnes en reconeixen el seu rostre i aspectes anecdòtics de la seva vida.
Amb aquesta activitat volem introduir els nens i nenes en el camp de l’art plàstic i fer-los partíceps de manifestacions artístiques, com és el cas de la pintura. La idea de treballar el llenguatge plàstic de la mà d’un artista conegut, té com a objectius:
– Conèixer a fons la vida i l’obra d’un pintor, i així introduir l’alumne en aquest món i alhora fer-lo conscient de la seva sensibilitat .
– Desenvolupar el gust per la pintura per així poder valorar les obres d’art i proporcionar destreses i tècniques per estimular la seva creativitat i la llibertat expressiva .
– Analitzar i valorar les produccions pròpies, les dels companys i les d’aquests grans genis de la pintura.
– Afavorir l’actitud crítica i el treball en grup.
– Iniciar els alumnes en algunes de les manifestacions culturals del seu entorn visitant museu, exposicions de pintura i escultura, consultar llibres d’art, etc.
Animeu-vos a pintar i a descobrir l’apassionant món de l’art!