Empoderament a la Universitat de Lleida

Copia  de IMG_1056

1PANO_20150305_134918470Copia  de IMG_1121

Taller UdL_2

 O

Aquest article ha estat publicat en Aprenentatge entre iguals, Empoderament, Jornada de Convivència. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

14 respostes a Empoderament a la Universitat de Lleida

  1. alumnatudl diu:

    Moltes gràcies per la vostra visita!

    Ús asseguro que a nosaltres com a alumnes de la universitat tots vosaltres ens heu ensenyat molt per a poder aprendre a ser bons futurs mestres. Continueu amb aquesta metodologia que feu servir i no deixeu d’estar tan compromesos amb els VOSTRES projectes ¡SÓN VOSTRES, DE NINGÚ MÉS!

    Moltes gràcies un altre cop i fins aviat!

  2. Alba Hernández Arancón diu:

    Benvolguts alumnes i professors de l’Institut Antoni Torroja:

    El meu nom és Alba Hernández Arancón, i sóc una de les estudiants de Magisteri d’Educació Primària que va tenir el privilegi de poder assistir a la vostra exposició del que feu a “Variable a mida”. Sens dubte, està clar que la feina que esteu fent amb la vostra professora Mireia, és realment increïble i està despertant en tots vosaltres les ganes d’aprendre, d’aquesta forma l’aprenentatge és una altra forma de divertir-se. Continueu així perquè ens va agradar molt el vostre treball, la vostra motivació i les ganes que esteu ficant a l’hora de treballar al vostre institut. Teniu una capacitat preciosa per transmetre els coneixements que en teniu, i ja ens ho vau demostrar el dia que vau vindre a visitar la nostra Universitat, per tant us recomano que continueu així, perquè ho esteu fent realment bé!

    Com futura professora, m’agrada veure que avui dia ja comencen a haver-hi generacions que treballen amb aquesta metodologia a les escoles, i que ho estan fent tan bé, perquè això vol dir que nosaltres com mestres del canvi, veiem en vosaltres exemples del benefici de treballar així.

    Una abraçada molt forta per tots i totes vosaltres!

    Alba H.A

  3. MIREIA GONELL GOMEZ MIREIA GONELL GOMEZ diu:

    Moltes gràcies! L’alumnat de 1r ESO C en breu us respondrà. Tenen moltes ganes de saber de vosaltres.

    Només recordar-vos que, si algú vol fer una entrada al bloc compartint moments de reflexió vostres que empoderin aquestos nens i nenes meravellosos esteu convidats. Per fer-ho, podeu anar a la part de dalt-dreta del bloc i anar a ACCÉS AL BLOC –> Entra. Podeu utilitzar l’usuari i contrasenya que us vam dir (alumnatudl).

    Una abraçada,
    Mireia

  4. fatima.almesbahy diu:

    Sóc la Fàtima, no se si hem recordeu. Sóc una de les alumnes que va venir l’altre dia a la Universitat de Lleida. M’agradaria dir-vos que aquell dia va ser inoblidable, ens vam sentir com EINSTEINS! Explicar davant de molta gent el treball i l’aprenetatge que fem a “Variable A Mida”amb la Mireia, pos no se és molt…, realment va ser ESPECTACULAR! Bueno, només volem que vingeu i que veieu l’aprenentage i coses que fem i estem fent a l’aula de 1r ESO C. Últimament estem treballant molt i estem aprenent noves coses! Ah si! Hem rebut el vostre correu i dir-vos que ens ha agradat molt el vostre detall. Moltes gràcies! VEC QUE ESTEU PENSANT EN NOSALTRES! I nosaltres també, sempre estem preguntant a la Mireia, quan vindran? Bueno crec que s’està fent llarg aquest text i que estem esperant la vostra visita i esperem que pugueu venir tots. I hi torno a dir: GRÀCIES PELS BOLIS I GRÀCIES PER TOT. Una gran abraçada i fins aviat!

    Fatima, alumna de 1r ESO C.

  5. bachir.ouhemmi diu:

    Gràcies per haver-nos donat la benvinguda a la Universitat de Lleida (UdL), i haver-nos explicat el què es fa i gràcies per donar-nos la confiança i haver provat l’experiment en la teva universitat. Va ser un dia molt emocionant, autocar, viatge a Lleida, activitat fora del nostre institut, visita d’una universitat de les de veritat, etc… un dia ple d’emocions i de descobriments. Em van venir moltes ganes de tenir ja 18 anys i anar a estudiar un Grau a Lleida……també m’ha agradat molt conèixer a tots els alumnes amb els que vam estar i sobretot les alumnes….jejejeje.

    M’agradaria tornar a repetir la jornada. I per últim gràcies pels bolígrafs.

    Bachir

  6. elias.mostaid diu:

    En primer lloc, Mireia voldria donar-te les gràcies per donar-nos la possibilitat de viure aquesta experiència tan bonica. La veritat és que va ser un dia genial, el viatge amb autobus, sortir de Cervera i anar a la Universitat!!! és molt grannnnnn. Em va agradar molt poder compartit un dia a la universitat de Lleida (UdL), amb estudiants de Grau….va ser fantàstic i emocionant alhora.

    Gràcies pels bolígrafs i per aquest dia tan especial.

    Elías.

  7. alumnatudl diu:

    Hola a tots i totes!

    Sóc la Berta Aguilar, estudiant de Doble Grau d’Educació Infantil i Primària a la UdL. Volia donar-vos les gràcies per haver vingut a la nostra facultat a mostrar-nos tot el que esteu treballant i sobretot com ho esteu treballant. Per mi és clau veure com totes les teories que ens ensenyen a l’aula es duen a terme perquè m’agrada anar més enllà de la teoria i passar a la pràctica i pel que veig a vosaltres també. Així que personalment m’heu ajudat molt i crec que als meus companys i companyes també.

    Que sapigueu que moltes de les cosses que esteu fent vosaltres les fem nosaltres també a la facultat: els experiments del cicle de l’aigua, el quadern de rotació, els mapes conceptuals, etc. Espero que a final de curs ens quedin tan bé com a vosaltres!

    Per últim, dir-vos que em va agradar molt l’experiment que ens vau fer, tant que el faré amb els nens i nenes de la classe de P3 del col·legi en el que faig pràctiques perquè estem treballant coses molt semblants (malgrat sigui a un altre nivell).

    Espero tornar-vos a veure aviat!

    Seguiu endavant que arribareu molt lluny!

    Berta.

    • MIREIA GONELL GOMEZ MIREIA GONELL GOMEZ diu:

      Hola Berta!
      No sé si ho heu treballat a la facultat, però les teves paraules em recorden a les de Bruner. Aquest gran psicòleg va defendre que “és possible ensenyar qualsevol contingut a qualsevol persona, tingui l’edat que tingui sempre i quan es faci de manera interessant i sincera” (Bruner, 1988). És cert que hi ha continguts que requereixen d’un procediment lògic i d’una progressió (no ensenyarem primer a dividir que a sumar). No obstant, hi ha d’altres que és totalment erroni encasellar-los per edats i cursos. Potser, si ho fem és perquè som producte d’un sistema educatiu basat en “lo que toca” i no en la construcció del coneixement. T’ho dic perquè aquest tema fou un dels que vaig analitzar en la memòria de pràctiques de 4t del Grau d’Educació Primària. En aquell moment a l’institut tenia docència amb grups de 1r a 4t d’ESO i a l’escola feia pràctiques de P3 a 6è. Per tant, tenia una visió completa de l’educació pre-obligatòria i obligatòria. Així, el meu neguit era experimentar les paraules de Bruner i la manera de fer-ho va ser a través d’una activitat transversal com és l’elaboració de sabó. Vam fer sabó a Infantil, a Primària i a Secundària i els resultats foren molt interessants. Cadascun d’ells disposava d’unes bastides construïdes amb els coneixements que havia anat recollint al llarg de la seva formació (a casa, a l’escola, amb la família, etc.) i a través d’aquestes donaven resposta al que observaven. Fou meravellós! Però penso que seria més interessant llegir les seves pròpies paraules. Ara demanaré permís a l’escola de pràctiques, si em deixen publicar-ho, compartiré al bloc aquella vivència i veuràs com d’enriquidores són aquestes experiències per a l’alumnat. A més a més, penso que també serà molt enriquidor per a l’alumnat de 1r ESO C del Torroja veure experiències d’altres alumnes que han treballat el sabó ja que ells també ho han fet aquest any. I la part més interessant és que cadascun va fer aquesta activitat amb un objectiu diferent.

      Finalment, Berta t’encoratjaria a compartir amb nosaltres l’experiència que tindreu a l’escola amb l’alumnat de P3 ja que segur serà molt interessant i enriquidora. T’he de dir que les companyes del Màster d’Educació Inclusiva també van fer l’experiment de la taca de tinta negra i ara l’alumnat de 1r ESO C està fent-los feedback. Per tant, tornem a evidenciar les paraules de Bruner.

      Una abraçada i moltes gràcies per les teves paraules,
      Mireia

      Bruner, J. S. (1988). Desarrollo educativo y educación, Madrid: Morata.

  8. alumnatudl diu:

    Hola!

    Sóc la Berta Fernández, estudiant de Doble Grau en Educació Infantil i Primària de la Universitat de Lleida.

    En primer lloc, m’agradaria donar-vos les gràcies per voler compartir amb nosaltres tots els vostres coneixements i mostrar-nos la metodologia que feu servir. Penso que és igual d’important aprendre que compartir amb els altres allò que has après, per això, valoro molt el fet que ens hàgiu fet aquesta visita; ja que ens ajudeu a nosaltres a encoratjar-nos per poder deixar de reproduir els models que hem viscut i arriscar-nos per d’altres que no hem vist mai però que amb experiències, com la vostra, podem visualitzar-ho.

    Per una altra banda, m’agradaria felicitar-vos per les ganes que teniu de saber més i l’entusiasme que poseu. Els meus companys i jo mateixa, vam poder veure que a partir de la vostra mascota, la Calandiva, anàveu desenvolupant preguntes que heu anat resolent al llarg del curs.

    Per acabar, també m’agradaria parlar de l’actitud que ens vau mostrar com a grup. Ens vau explicar que només quan esteu amb la Mireia parleu dels problemes que sorgeixen a la classe i d’aquesta manera s’intenten solucionar; en canvi, amb la resta de professorat no, i per això els problemes no es resolen. Aleshores aquest aspecte, m’ajuda a mi i suposo que a la resta dels meus companys de classe, a l’hora de posicionar-nos i formar-nos com a futurs docents.
    Gràcies una altra vegada per compartir la vostra experiència amb nosaltres i fer-nos partícips en aquest procés, us animo que continueu així!

    Berta.

  9. ayoub.zohtan diu:

    Us donem les gràcies d’haver-nos donat la benvinguda a la universitat de Lleida. Va ser tot impressionant. La veritat és que us agraïm molt d’haver-nos convidat a la vostra universitat. Ens han agradat molt els bolígrafs que ens vau enviar per correu ordinari, eren molt bonics. Esperem que algun dia vingueu al nostre institut. 😀

  10. mohammed.elhousaini diu:

    Gràcies per entrar a pàgina del nostre Bloc i animar-nos. Jo voldria tornar a repetir les experiències que vam tindre a la universitat. Tots els meus companys de 1r ESO C hem participat en una jornada molt interessant a la universitat de Lleida on nosaltres us explicàvem que feiem a “Variable A Mida” i vosaltres els alumnes de Magisteri ens heu fet la dinàmica dels 4 elements. Va ser genial, ens ho vam pasar mooooooooooooooolt bé!

  11. raquel.guerra raquel.guerra diu:

    Hola alumnat de la universitat de Lleida, sóc una de les alumnes que us van visitar. Per començar us voldria agradir el regal que ens vau donar, ens ha agradat molt també,i em preguntava quan us agradaria venir? Vosaltres poseu el dia i nosaltres ho parlarem amb el professorat, si esta d’acord vale però si no està d’acord ja buscaríem una solució.

    La pregunta que us volia preguntar es si havieu fet mes coses de la nostra vida o dels quatre elements?

    Espero que em pugueu contestar.

    Gràcies, una abraçada, adeu!

    Raquel

  12. Retroenllaç: 1r ESO C A LA UNIVERSITAT DE LLEIDA | Punt de Mira

  13. alumnatudl diu:

    Bona tarda nois/es i Mireia.

    Soc en Fabián, un dels estudiants del Grau d’Educació Primària amb el que vàreu compartir aquell matí a la facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida, gaudint d’una sessió d’aprenentatge compartit.

    En primer lloc, us agraeixo la vostra assistència ja que va ser una experiència molt enriquidora en tots els sentits. Els alumnes universitaris vam poder conèixer el vostre projecte que esteu portant a terme durant aquest curs, el qual us felicito personalment perquè és una gran eina pel vostre aprenentatge. L’esteu fent vostre mitjançant una implicació total i amb coses del vostre entorn i del vostre dia a dia, cosa que trobo totalment necessària per tal de crear aprenentatges significatius.

    En segon lloc, espero que us hagi agradat la interacció que vam generar a l’aula així com el poder descobrir el funcionament d’una aula universitària, en aquest cas una mica especial, gràcies a la metodologia que portem a terme gràcies a la nostra mestra Glòria.

    Finalment, us convido a que gaudiu dels vostres aprenentatges i que lluiteu pel que voleu ser, d’aquesta manera segur que aconseguireu tot el que us proposeu.

    Moltes Gràcies per tot,
    Fabián Carmona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *