DIA MUNDIAL DE L’AIGUA
ORDRE DEL DIA:
1. 22 d’abril: Dia Mundial de la Terra
2. Imatges BDQs: Portar-les en un pendrive a partir de la propera sessió (12 d’abril de 2012, últim dia per a portar-les: 3 de maig de 2012)
3. Continuació Sessió Formació HORTS: compartint experiències!
a) Punts Forts:
– quins aspectes de les activitats a l’hort m’ajuden en la meva activitat docent?
Descoberta de l’entorn mitjançant l’observació directa, la manipulació i l’experimentació.
Ampliació i reforç dels coneixements de la matèria del medi natural i físic i social.
Recolza l’aprenentatge social dels alumnes i afavoreix les habilitats socials entre ells
Ajuda a valorar les tasques dels treballadors del camp amb les arts tradicionals
Aprenen a gaudir de les tasques, mitjançant l’esforç valoren més els resultats. Valorar la continuitat de la feina perquè la meta de l’activitat es troba durant tot el procés de creixement de les plantes i culmina amb la collita.
Ajuda als alumnes a establir lligams entre els productes del mercat i les hortalisses
Recolza el respecte per l’entorn i la feina dels altres
Aprenen i reforcen tot el vocabulari de l’hort, productes, processos, estris, tècniques.
Motiva als alumnes a fer un aprenentatge significatiu
Es tracta d’una activitat a l’aire lliure que trenca amb l’estandar de les classes a l’aula ordinària.
– de quina manera em facilita l’hort la meva pràctica docent?
– com beneficien les activitats de l’hort al progrés dels alumnes?
b) Punts Febles:
– Amb quines dificultats em trobo?
Poca implicació dels companys docents, potser per necessitat de fer l’esforç de saber què fer i com fer a l’hort quan ja tenen la sessió didàctica resolta a l’aula i ningú prèmia l’esforç.
Reflexió: què fa a un company implicar-se més o menys? Potser el que s’implica a trobat el seu propi premi: la motivació dels alumnes i els bons resultats en l’aprenentatge. No existeix seguiment per part d’ensenyament que reconforti els esforços extres.
Manca dels pocs diners que fan falta
Manca d’assessorament tècnic
Manca d’ajuda de les entitats públiques del poble (per exemple, ajuntaments, que a vegades ajuden a algunes escoles però no a totes)
Dificultat amb lligar l’activitat de l’hort a l’aula amb alumnes adolescents de dificultats de comportament en aules ordinàries.
– Quines dificultats troben els alumnes?
A vegades es fan activitats per torns i el temps d’espera els desespera.
Poca habilitat en l’ús de feines i tasques molt senzilles sorprenentment encara no apreses
Troben dificultat alhora de venir amb roba i calçat adequat (la moda, el què diran, adolescència on la imatge és molt important i no agrada vestir-se de pagès)
c) Propostes noves:
– Què puc aportar, a partir de la meva experiència treballant amb alumnes, que pugui ajudar a resoldre alguna de les dificultats esmentades?
– Se m’acut alguna cosa que ens permeti resoldre alguna de les dificultats pròpies o dels meus companys de seminari?
Respecte a la dificultat amb adolescents amb actitud conflictiva a una aula ordinària, quan plou i han d’anar amb un aula potser cal preparar-los activitats adaptades i adients.
Quant a la falta de motivació de companys docents: potser cal buscar noves estratègies que premiïn els esforços (a nivell de direcció caldria prioritzar els projectes, acceptar un projecte per claustre vol dir que és vinculant)
Quant assessorament tècnic: seria senzill un assessor virtual!
4. Precs i preguntes.
BDQs: portar les fotos del 12 d’abril al 3 de maig!
El 31 de maig és la cloenda, farem un pica-pica sostenible, el 3 de maig, la penúltima sessió, acordarem que pot aportar cadascun.
El proper dia parlarem sobre quines activtivitats podem fer el Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny) i el Dia Mundial de la Terra (22 d’abril ): exposicions,, compartir materials, tallers, experiències, ….