INTRODUCCIÓ
Donat que és un fet molt rellevant en la mitologia al voltant de Troia, la mort d‘ Aquil·les es pot representar en versions diferents o amb matisos distints depenent de l’autor i de l’època a la qual pertany l’obra. Així trobarem escenes més simples, on exclusivament sortirà Aquil·les amb una fletxa clavada al taló (moment molt conegut) i d’altres més recarregades, amb més personatges o altres interpretacions.
El personatge d’Aquil·les sempre serà il·lustrat. Paris, en canvi no sempre apareix encara que és qui acaba amb la vida del grec. Odisseu i altres guerrers grecs amics d’Aquil·es també poden ser representats.
OBRES

Títol: La mort d’Aquil·les Cronologia: 1630 Autor: Peter Paul Rubens Mides: 45,3×46 Tècnica: Oli sobre paper Localització: Museum Boijmans van Beuningen, Holanda.
En primer lloc trobem a París a l’extrem esquerre que assistit per Apol·lo deu del sol, dispara una fletxa a Aquil·les (que es troba en el centre del quadre) al seu punt vulnerable, el taló. Darrere d’Aquil·les moribund no se sap del cert si és Odisseu o Autodemont (auriga d’Aquil·les) que està subjectant al guerrer malmès. També apareix un sacerdot vestit amb una túnica amb els cabells llargs, donat que en la versió de Rubens Aquil·les es trobava en un temple l’entorn no és pas el d’una batalla com narra la Ilíada.
Aquesta escultura en marbre il·lustra la figura de l’heroi aqueu batent-se entre la vida i la mort. Aquil·les manté un rostre molt expressiu que transmet desolació i dolor. A una de les seves cames es troba clavada la fletxa enverinada llançada per Paris, la qual acabarà més tard amb la vida d’Aquil·les.