Troia II (2500 – 2350 aC)
Edat de Bronze (aproximadament l’any 3000 – 1500 aC). Era una mica més gran i segura que l’anterior ciutat, n’és un bon exemple la porta d’entrada monumental al costat sud i un gran vestíbul, possiblement rodejat de columnes de fusta.
Demografia i economia
Totes les cases de la ciutat seguien el model mègaron, és per això que hi ha un gran progrés en la topografia urbana i en la tècnica arquitectònica.
Els habitants de Troia II eren teixidors, grangers i van aprendre a treballar amb el torn.
Art
En aquesta ciutat es trobà el famós “Tresor de Príam”, descobert per Heinrich Schliemann, car aquest pensava que aquesta era la Troia que Homer va descriure.

Fotografia feta per Schliemann quan va descobrir el Tresor de Príam
Aquestes relíquies estan en el Museu Pushkin, a Moscú.

“Les joies d’Helena”, un conjunt de diademes, 8.750 anells, botons, collars, arrecades i sis brazalets, tots completament d’or. Tresor de Príam del Museu Pushkin (Moscú).

Sis fulles de gavinet de plata forjada (que Schliemann modificà després en monedes), tres puntes de llança de coure, catorze destrals de coure, set dagues i altres elements de coure. Tresor de Príam del Museu Pushkin (Moscú).
A l’any 2250 aC la ciutat va patir un gran incendi.