“Cadavre exquis”

Treball fet amb la professora de pràctiques.

S’ha jugat amb el joc surrealista de Cadavre exquis, inventat a París.

Treball grupal. Sobre un paper doblegat en 3 parts, un dels alumnes a la 1a part  dibuixa un cap sense que els altres ho vegin. Un segon alumne dibuixa el troç i un tercer dibuixa les potes. El resultat son personatges imaginatius, divertits i molt particulars.

Seguidament s’ha fet un treball de fotografia  i  amb tecnologia de l’animació un stop-motion.

Art i escola +Refugi

El tema d’aquest any EL REFUGI.

El nostre ha estat un refugi simbòlic: la música.

Dibuixar per escapar i refugiar-nos. Passió per escoltar la música que volem, dibuixar amb llibertat sobre un pentagrama musical amb el color vermell.

A continuació involucrar a altre gent a guixar sobre un enginy que porta un rotllo de paper  de 68 metres de llargada i tot acompanyat amb música ambiental.

El llenguatge visual i plàstic

S’han format grups amb tres companys o companyes i s’ha buscat exemples d’obres del moviment artístic dada.

Art de la provocació, de rebuig a lo clàssic, que busca l’absurd i lo irracional, juga amb l’atzar, el collage. Consisteix a treure un objecte del seu lloc habitual i col·locar-lo en un lloc nou amb l’objectiu de sorprendre i fer que l’espectador ens preguntem que és l’art, la bellesa…

Els alumnes sota cada imatge han creat un meme i ens ho han explicat davant de tota la classe.

Competència 1. Utilitzar estratègicament els elements del llenguatge visual, per analitzar les produccions artístiques.

Color llum

Ha arribat a l’institut la maleta pedagògica de la llum del centre ACVic.

S’ha treballat amb llum artificial d’una llanterna per entendre d’on prové la mescla i la varietat de colors. S’ha fet l’experiment de Newton amb un prisma  i un raig de llum .

També hem obtingut la llum blanca a partir dels tres colors llum primaris: la llum vermella, la verda i la blava violeta.

Després s’ha treballat la influència de la llum per veure els volums i les ombres.

Finalment per grups ha creat imatges fantasmagòriques.

Art i escola + tabú

El tema d’aquest any, el TABÚ… el tabú és una prohibició. Tema especialment complicat. Una de les propostes més generalitzades eren els tabús socials: la mort, la decrepitud del cos, la malaltia…. De seguida es va veure que treballaríem amb la Metàfora . Buscant expressió, vàrem trobar un exemple de treball de l’artista Klaus Pichler on treballa a partir de vegetals. Veiem com les verdures es passen i es podreixen, la certa semblança amb el pas del temps de la vida i la decrepitud del cos humà.

Us passem imatges de com es va materialitzar aquest treball.

Enllaços on hi trobareu el video general ART+ESCOLA+TABÚ

Visita al campanar romànic de Sant Pere de Vic

S’ha pujat i dibuixat el campanar romànic de Sant Pere de l’època de l’Abat Oliba. També s’ha visitat el Museu Episcopal de Vic.

Al dibuixar al campanar han vist que està fet de carreus petits i regulars. Tota la seva ornamentació d’arcs cecs, frisos de dents de serra, les finestres com augmenten en nombre i grandària.

S’ha vist el doble ús que té: acústic quan toquen les campanes i simbòlic ens ubica el temple.