Per a exposar idees, iniciatives, comentaris, estratègies i projectes en el suport a la inclusió dels centres educatius de la demarcació.-
7090091709 |
Formació en xarxa de professionals que fan suport a la inclusió SEEZ |
2014-2015 |
Seminari de coordinació. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
23/10/2014 – 14/5/2015 (20 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
INS Antoni de Martí i Franquès |
|
c. Enric d’Ossó, 3 (Tarragona) |
|
|
|
|
Inscripció |
16/09/2014 – 30/09/2014 |
|
|
Persones destinatàries |
Mestres d’educació especial, orientadors/es d’educació secundària, professorat de pedagogia terapèutica, professionals de centres d’educació especial, professionals de les USEE, altres professionals de suport (fisioterapeutes, logopedes,…), membres d’equips directius i altres docents. |
|
|
Requisits de certificació |
– Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
– Avaluació positiva de les tasques individuals/grupals en relació amb l’aprofitament i transferència immediata. |
|
|
Descripció |
Proposta flexible i orientativa que cal adaptar a les necessitats de cada zona.
Pot preveure sessions obertes a tot el professorat, equips directius,… en temes d’atenció a la diversitat: intercanvi d’experiències, xerrades de sensibilització… i potenciar la col·laboració amb altres assessors/es o seminaris que es realitzen a la zona.
|
|
|
Objectius |
● Compartir objectius i criteris per desenvolupar suports inclusius en els centres i a la zona.
● Disposar d’un espai formatiu per intercanviar experiències entre els centres per a millorar i compartir les estratègies de suport a l’alumnat més vulnerable o amb necessitats educatives especials.
● Potenciar la coordinació i la col·laboració entre centres ordinaris i centres d’educació especial per avançar en la inclusió
● Proposar activitats a la comunitat educativa per avançar en la inclusió i promoure millores en els models de suport |
|
|
Continguts |
● El rol dels professionals de suport, estratègies i recursos
● Metodologies per a atendre la diversitat a l’aula.
● Orientacions, materials i recursos per a la inclusió
● Criteris per afavorir la bona gestió dels recursos del centre. Ús inclusiu dels recursos.
● Estratègies, criteris i instruments per a l’atenció a la diversitat.
● Metodologies i intercanvi d’experiències en relació a pràctiques educatives que afavoreixen la inclusió
● Recursos TAC per a l’atenció a la diversitat. Inclusió digital. |
|
|
Observacions |
Aquesta activitat pot estar coordinada pel servei educatiu de zona (generalment els/les psicopedagogs/ues dels EAP) o per altres persones formadores |
|
|
Formador/a |
Josefina Masip Tarragó |
|
|
Organització |
Servei Educatiu Tarragonès |
|
|
|
|
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
22/10/2014 |
|
|
Sessió 2 |
dimecres |
12/11/2014 |
|
|
Sessió 3 |
dimecres |
03/12/2014 |
|
|
Sessió 4 |
dimecres |
14/01/2015 |
|
|
Sessió 5 |
dimecres |
11/02/2015 |
|
|
Sessió 6 |
dimecres |
11/03/2015 |
|
|
Sessió 7 |
dimecres |
08/04/2015 |
|
|
Sessió 8 |
dimecres |
13/05/2015 |
|
|
|
|
|
Deixa un comentari