La classe dels TOTONAQUES: La classe dels MAIES:
BONES VACANCES… FINS SETEMBRE!!!
Els alumnes de quart al taller:
Tens problemes amb l’ortografia? Alguna paraula et resulta més difícil?
Aquí tens una solució divertida: inventa un ideograma.
Aquests els han elaborat els nois i noies de quart amb enginy i creativitat:
Amb teles i diversos objectes hem ideat creacions molt diverses. Aquests són els resultats:
5737639257274118625?banner=pwa
Al llarg del trimestre l’alumnat de 4t hem participat en el projecte Fem salut!
Com a cloenda, cada un dels cinc grups vam dissenyar, elaborar i menjar un Esmorzar saludable.
Com podeu veure a les fotos, no ens ha faltat de res: cereals, làctis i fruites fresques. Tots, a més, són atractius a la vista.
Què més volem d’un esmorzar?
Clica sobre la imatge per veure les fotos.
Rodallibres és una activitat per a 4t de primària que consisteix en llegir cinc llibres ben diferents entre ells i elaborar preguntes en equip sobre cadascú d’ells. A final de curs organitzarem un concurs entre els cinc equips de la classe.
Dues futures mestres ens van presentar les diferents històries a través d’un joc de pistes.
Al llarg del curs hem llegit moltes poesies. Vam voler mostrar als pares com ho feiem i vam elaborar aquest Power Point per acompanyar la lectura .
[slideshare id=9150660&doc=poesiaenviu4t-110906102204-phpapp01]
Clica per veure un vídeo explicatiu
Avui, dia 12 de novembre, hem anat a veure una obra de titelles de com es va formar la terra. Pau
Fa 14.000.000.000 anys va ocòrrer el Big Ban i es van formar els planetes i l’espai. Va succeïr aixó i va començar el món. Gabriela, Nielzen i Marcos
Jo he aprés que el sol és l’estrella més important per nosaltres. Artashes
I també ens van ensenyar que fa molts anys hi havia un escriptor molt antic que es deia Charles Darwin i va escriure un llibre. Gabriela
He aprés que tots els éssers vius som diferents i ho va dir Charles Darwin. Ingrid, Montse i Santiago
L’espectacle de titelles anava d’unes girafes, l’Emma i la Susana, que volien saber per què una tenia el coll més llarg que l’altra. Elles són els avantpassats de les girafes. Isabella, Pau, Lluis
M’ha agradat molt el teatre, també m’ha agradat veure el Big Bang, els estels i els planetes. Però no he entés perque l’Emma i la Susana tenien el coll curt. Elliot
Avui he aprés com va anar evolucionar el món; des del peixos fins als humans. També he aprés que els ocells i els rèptils abans eren una única espècie i els micos i els humans també. Finalment he aprés qui era Charles Darwin . Toni
Cliqueu per veure les fotos
La Pirámide de los Nichos es troba a El Tajín, ciutat totonaca anterior a l’arribada de Hernán Cortés a Mèxic. De totes les piràmides que hi ha a El Tajín, aquesta és la que millor representa l’arquitectura totonaca, te 365 ninxols, un per cada dia de l’any.
Els nois i les noies de 3r mostren orgullosos la seva piràmide en fang:
Cliqueu per veure les fotos
Els jocs
Cliqueu per veure els jocs
Els animals i les plantes
Cliqueu per veure les plantes i els animals
Entrevista a un volador.
El volador ens explica el significat de la dança, què simbolitza la roba que porten, com aprenen a ballar...
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/H6CkicYg3RQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Les tres parts de la dança
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/XmyZ-opmi28" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
La dança en el Tajín
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/RYeJEAY-C5M" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Divertit? Interessant? Potser les dues coses.
Aquesta presentació en power point resulta interessant i adequada
http://go2.wordpress.com/?id=725X1342&site=jesmanzan.wordpress.com&url=http%3A%2F%2Fcatedu.es%2Fchuegos%2Fhistoria%2Fhistoria.swf
Coloms, mans unides, nens i nenes del món…
Tres personatges que parlaven tres idiomes diferents…
Assaig de: “Celebra la vida”
Per celebrar el Dia Escolar de la No-violència I la Pau 2010.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/q7PwXrVshEY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Mentre esperem el Pare Noel, tenim temps de jugar, dibuixar, pintar… la feina del trimestre està acabada.
El 27 de novembre tot l’alumnat del cicle vam experimentar com és el treball en aquesta impressionant masia.
Quina varietat de feines! Com són de cansades algunes!
Això opinem els nois i les noies de quart:
“Entre tots netegem la granja i crec que ho vam fer bé i ho vam passar genial” Jonathan.
“M’ha agradat fer de pagès i agafar les olives.” Babil
“A mi m’ha agradat molt fer de pagès, perque treballaves de donar-li menjar als animals i de netejar les caques d’ells”. Madelin
M’ha agradat molt fer de pagès perque hem estat amb els animals, hem recollit pedres del camp. El que no em va agradar va ser recollir els excrements dels animals”. Daniela
Em va hiperencantar perque feia el menjar pels animals, treia les pedres que feien nossa. El que més em va agradar es agafar els excrements i garbellar-los. M’encantaria que haguessin estat colònies”. Itziar
“M’ha agradat molt ser pagès. Donar de menjar els animals i acariciar-los”. Víctor
“Ha estat molt divertit! Jo ho recomano pels nens que viuen en ciutat que sempre estan jugant amb videojocs. A Can Coll ho passareu molt bé. Fareu de tot!!!” Claudi
“A mi em va agradar molt perque jo de petit treballava en un hort i va ser una experiència hiperguay”. Martí
“La feina de pagès va estar molt bé i molt entretinguda i divertida; ens ho vam passar genial, i jo crec que ho podiem repetir”. Hèctor
“M’ha agradat molt fer de pagesa, m’agradaria tornar-hi. Ha sigut molt bonic veure els animals i donar-los de menjar”. Andrea
“Jo m’ho vaig passar molt bé. Voldria anar-hi una altra vegada, li recomanaria a tots els nens i adults que s’ho passaran molt bé”. Cristopher
“A mi em va agradar molt la sortida, hi havia moments xulos i moments no gaire xulos, també moments de por, emocionants i fantàstics”. Guillem
“La sortida era superdivertida perque hi havia molta natura. També m’ho he passat molt bé amb els meus amics. M’ha fet gràcia la somera, perque quan corriem ella també corria”. Marcos
“Jo m’he divertit més que un àngel: M’ha agradat el que hem fet i m’agradaria anar una altra vegada, o de colònies”. Moisés
“M’ha agradat molt perque he tingut una experiència diferent. Mai ho havia provat. He après com és la vida de pagès”. Rosa
“M’agrada tenir contacte amb altres ésssers vius i desconectar del ritme de la ciutat. Amb el meu grup vam fer una bona feina”. Arnau
“A mi m’ha agradat molt l’excursió; però hem fet feines molt dures”. Anastasia
“A mi m’ha agradat molt perque aquells treballs eren divertits. M’agradaria anar-hi un altre cop. Aquells treballs eren una mica difícils. El que més em va agradar va ser agafar els pollets. Recomanaria a tots que hi anessin”. Mateo
“Va ser molt divertit fer de pagès…Però lo que em va donar molta pena és que el dia anterior va entrar una guineu que es va menjar les gallines i una ovella de dos dies”. Isabella
Vols entendre com funcionen les fases de la Lluna? aquest goset t’ho explica.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/TnSi7I-qnCQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Aquí tens una explicació més científica.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Ksv0f6D0C10" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Fixa’t-hi bé.
Ens imaginem la Terra com un lloc inmensament gran, en canvi aquí veiem com som de petits, comparats amb altres astres de l’espai. Fins i tot hi ha estrelles molt més grans que el Sol.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/jyhT2v5DMwU" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Mira, mira…
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/y5gkPGr29Vc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Cliqueu sobre la imatge i veureu el llibre. Per llegir-lo bé, podeu ampliar-lo a pantalla completa on diu “Fullscreen”.
Com que hem estudiat a Medi el nostre passat recent, l’àvia de la Mireia ha vingut a la classe de 4t per explicar-nos com vivien a Barcelona quan ella era petita, que no fa tant de temps. Ha portat fotos a un portàtil i ens ha agradat molt el que ens ha dit.
Gràcies Ana Mª!
No és espectacular?
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/9G-p_Et0euk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Tots coneixem la història de La Caputxeta,però ens hem preguntat mai quina explicació en donaria el llop?
Hem llegit la seva versió dels fets i hem jutjat el llop.
Veredicte del jurat: 17 vots a favor de la seva innocència, 7 vots a favor de la seva culpabilitat.
Per començar aquesta aventura, la Pau és un bon tema. Així en diem, coloquialment, del DENIP (Dia Escolar de la No-violència i la Pau). Els nois i noies de tercer hem recitat un poema d’autor desconegut però que ens ha agradat especialment titulat “Nos abrimos de paz en paz”
NOS ABRIMOS
DE PAZ EN PAZ
ABRIMOS LOS OJOS
PARA VER LA PAZ,
ABRIMOS LOS OÍDOS
PARA OÍR LA PAZ,
ABRIMOS LA BOCA
PIDIENDO LA PAZ,
ABRIMOS LA NARIZ
OLIENDO LA PAZ,
NOS ABRAZAMOS
PARA TOCAR LA PAZ.
ABRIMOS LOS CORAZONES,
ABRIMOS LAS VENTANAS,
ABRIMOS LAS PUERTAS,
ABRIMOS LOS CAJONES
ABRIMOS LOS LIBROS,
NOS ABRIMOS DE PAZ EN PAZ
PARA QUE SALGAN LOS MIEDOS,
PARA QUE NOS ENTRE LA PAZ.
NOS ABRIMOS DEL TODO:
NOS PONEMOS DE PIE,
EN PIE DE PAZ.
Actuacións dels grups de 5è, 4t i 3r
Aquest és el mural que hem realitzat a partir de la sortida del dia 15 d´octubre, per endinsar-nos en el modernisme de la nostra ciutat. Tots hem col.laborat de diferent manera: els nois i les noies de 4t han fet els dibuixos de les facanes que vam veure-hi, i els de 3er, a partir de fotos, han elaborat textos explicatius.
LA VIDA A LA PEDRERA
Varem entrar a una exposició de com vivien a la Pedrera. Primer varem entrar a la sala d’ estar, els sofàs eren molt diferents dels nostres, no hi havia televisió. No es podia tocar res. Després varem veure on dinaven. Hi havia uns llums molt estranys perquè eren fets de vidres de colors.
Al final varem entrar al bany on tot era fet de pedra i ceràmica. La cadena del wàter era un tub alt i tenia una cadena per tirar. La banyera estava plena de motors perquè sortís aigua.
Varem veure que la seva vida era molt diferent a la nostra. (Arnau i Guillem)
CELOBERT
La Pedrera té un celobert petit i un altre gran. L’edifici té quatre pisos. Els pisos de dalt, com que els arriba molta llum natural, tenen les finestres petites. En canvi, els de sota tenen les finestres més grans perquè entrés més llum. Les parets estan pintades amb molts colors. Els senyors pujaven en un ascensor que trigava deu minuts en arribar a dalt, però els criats pujaven i baixaven per les escales. (Cris i Matheus)
LES GOLFES
Gaudí va ficar cap per vall una cadena i es va inventar l’arc catenari que va fer servir a les golfes. Tant els arcs com les parets de les golfes estan construïts amb maons. Va deixar petites finestres a diferents alçades perque la roba s’assequés. L’espai de les golfes es curvat, fins i tot et pots perdre. Per arribar a les golfes has de pujar cent cinquanta-dos escales. (Arnau i Guillem)
BADALOTS I XEMENEIES
Antoni Gaudí reciclava el vidre i la ceràmica. Per això va decorar les xemeneies amb molts trocets de vidre i queda molt bonic perquè el sol s’hi reflecteix.
Els badalots serveixen per passar des de les golfes al terrat. Són mig fantasmes, mig monstres i també soldats. Estan decorats amb trencadis, petits trocets de ceràmica enganxats. (Claudi, Víctor i Nil)
EL DESPATX
Al despatx del Senyor Milà tot és de fusta, com el terra, la taula i la cadira. El terra del despatx és de dos colors , marró fluix i marró fort i fa ziga-zagues. A la paret hi ha penjats títols de propietats i un retrat del Senyor Milà.
A sobre de la taula tenia un timbre per cridar els criats.
A vegades escrivia amb una ploma i a vegades amb una màquina d’ escriure. El Senyor Milà era molt ric. (Moisés, Lorena i Marcos)
L’HABITACIÓ DELS NENS
Quan varem entrar a l’ habitació de la nena varem veure les seves joguines, que eren antigues . Tenia cotxets i també llibres de tot tipus.
A més hi havia un llum que tenia uns dibuixos dins. El llum donava voltes i s’ encenia. (Mateo, Ana Mª i Madelin)
LA DECORACIÓ
La casa Milà té molta decoració. Les baranes són de ferro i estan arrissades, semblen algues. Estan per tota la Pedrera. Els sostres tenen molts dibuixos i formes, com per exemple forma de sol i dibuixos de flors. Els llums són d’ or i metall. (Rosa , Daniela i Isabella)
OBJECTES DE L’ÈPOCA
El gramòfon és molt antic. La senyora Milà l’ escoltava quan estava avorrida i sonava molt.
La Valentina, la minyona, feia servir la màquina de cosir perquè tenia que cosir els forats de les camises i altres peces de roba. Després planxava amb planxes de ferro.
Les maletes tenien moltes enganxines que eren els records dels viatges. (Daniela, Rosa i Isabella)
ELS VESTITS
Els vestits dels rics valien molts diners. En aquell temps la gent rica els portava molt sovint.
El servei duia uniforme: el xofer portava una xaqueta marró amb botons negres i decorats d’or; la criada es posava davantall i còfia blancs i un llacet vermell al coll. (Andrea Bataller, Evelyn i Hèctor)
ELS COTXES
Encara es feien servir els cotxes de cavall, però els rics tenien cotxes a motor. No corrien tant com els d’ara i gairebé tots eren negres amb la part del motor molt llarga. Els conduïa un xofer, al darrere d’ell hi havia una mena de cabina on els senyors estaven ben protegits. (Víctor, Nil i Claudi)
LES MAQUETES
Una maqueta és una representació del que tu veus però en mida petita. Al carrer tu veus una part de l’edifici de la Pedrera i a la maqueta ho veus tot d’un sol cop d’ull. (Abi, Ana Mª i Madelin)
LA CASA LLEÓ MORERA
La casa Lleó Morera és la millor casa del Passeig de Gràcia i la millor botiga que hi ha dels rics. Està decorada amb pedra tallada amb forma de lleons i de moreres perquè els amos es deien així. L’ home es deia Lleó i la dona Morera. (Evelyn, Andrea Bataller i Hèctor)
LA CASA AMATLLER
El portal de la casa Ametller està decorat amb una escultura de pedra on hi ha un gos i una persona. Té una claraboia amb un vidre amb molts colors. A l’ entrada hi ha una ceràmica que fa un metre d’alçada amb dibuixos geomètrics.
No vam poder veure la façana perquè l’estan netejant. (Babil i Mateo)
LA CASA BATLLÓ
L’any 1904 el senyor Josep Batlló va encarregar a Gaudí restaurar un edifici antic per fer-lo més original. Els balcons semblen màscares amb ulls de mosca, també semblen cranis. La teulada sembla un drac, un dinosaure i un barret d’arlequí. La casa Batlló té la façana de colors: verd, blau, vermell i lila. (Itziar, Andrea Fabregat i Martí)
Aprenem cançons que cantarem a l”Altar de muertos”:
Fem activitats d’un dossier per saber com és la celebració d’aquesta festa a Mèxic.
Després del pati una pel·licula: “Un Puente Hacia Terabithia”.
A la tarde:
Rosa i Sinuhé ens expliquen la tradició mexicana del Xantolo.
Acabem la festa menjant castanyes.
Els Totonaques i els Maies us donen la benvinguda a aquest nou curs que acabem de començar.
Aquí us anirem mostrant algunes de les coses que farem.
Obra representada per la classe de tercer el dijous 17 d’abril.
El Follet i els insectes del bosc (la Vespa, la Marieta, la senyora Papallona, el senyor Escarbat i la Formigueta) viuran un munt d’aventures on s’enfrontaran a la temuda Aranya. Al final el Follet Valent aconsegueix que tots siguin amics.
M’ha agradat molt l’obra del Follet Valent i també m’ha agradat que tothom gaudeixi. Sebastián
Hola. Espero que us agradi la història del Follet Valent. William
L’actuació ens sortirà molt bé i la gent aplaudirà molt. Gaietà
L’obra del Follet Valent és molt divertida. Nathalie
Partits de dobles amb cops espectaculars…
Practiquem el nostre cop de dret.
Aprenem el cop de dret escoltant atentament a en Joan.
Ens familiaritzem amb el material.
Botem la pilota per controlar el bot.
Aquí presentem tots els còmics, en blanc i negre, elaborats en grup per la classe de Maies durant la Setmana de Mèxic:
El dia 23 d’octubre de 2007 els i les alumnes de cicle mitjà vam anar a Can coll. Cliqueu sobre el mural i el veureu amb més detall.
Fent de grangers ens ho vam passar d’allò més bé. Vegieu l’àlbum de fotos:
Ha nascut el bloc de Totonaques i Maies… us mantindran informats de les activitats que fan, explicaran les seves vivències, compartiran les seves creacions…