PELÓS, THE BEAR

“Pelós, the bear” és un conte que forma part del PELE (Projecte Experimental de Llengües Estrangeres) que el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ens va aprovar en el curs 2008-09.
És un conte molt adient per a infants de tres anys ja que els hi és molt proper tot allò que li passa a l’ós després de jugar a futbol amb els seus amics al parc.
Tal i com podeu veure us presentem una petita mostra enregistrada a la classe dels cavalls i de les tortugues on tots van gaudir molt i a més van poder interactuar en diferentes parts.El vídeo acava quan tots cantem la cançó “Are you sleeping?”.Suposo que tots la coneixeu perquè us l’hauran cantat a casa.
I per acabar unes quantes fotografies on podeu veure com treballen els vostres fills/es el color YELLOW pintant un ós com a activitat de cloenda del conte.Amb tot això només dir-vos que gaudiu d’uns moments inolvidables amb  tots ells/es.
Felicitats a tots vosaltres pels fills que teniu!!!!
See you, lots of kisses!!!!
Eli.
Aqui teniu un vídeo i unes fotos:
Vídeo: Pelós

CONTE: “HAN CAÇAT LA LLUNA”

Fa un parell de setmanes, una tarda la Núria (mare del Pere ) va venir a la classe a explicar un conte que al Pere li agrada molt : “Han caçat la lluna”.

 

Com que el conte parlava de la lluna, quan la Núria va acabar d’explicar-lo, vem fer-la amb fang, i també  vem mirar diferents fotos per internet.

 

 

Després, amb la Pilar, hem fet un muntatge molt maco amb la lluna que vam crear amb fang, mireu, mireu….

 

Li donem les gràcies a la Núria, perquè ens va agradar molt que vingués a la classe a explicar-nos un conte.

I de passada, us recordem que si voleu venir a explicar-nos alguna cosa de Castellar (el que vulgueu)  també ens agradaria molt. No cal que siguin els pares, també poden venir els avis i avies,els tiets i tietes,…

Animeu-vos, us esperem.

 

Si voleu veure més…..

https://picasaweb.google.com/ester.rodriguezb/HanCacatLaLluna#

 

 

 

FEM PLASTILINA

Al matí, a la rotllana, he dit als nens/es que faríem plastilina, s’han posat a parlar entre ells  contents: jo faré un cargol, jo també, donç jo una carretera…. Després els he preguntat si algú sabia fer plastilina i convençuts m’han dit que si, que l’anaven a buscar al calaixet i amb els corrons i els altres estris feien plastilina.

Mestre: Feu o jugueu amb plastilina??????

Alguns: Juguem!

Mestre: I com fem la plastilina per jugar?

Desprès de cares pensatives:

Arian: Posem pintura al congelador

Roser: Noooo que aixó és gel i es desfà,

Pere: Si, és dur

Carla: posem farina, com a la caca

Ton: no, la farina és blanca

Carla: però li posem pintura

Mestre: anem a buscar farina a veure si podem fer plastilina.

Hem portat la farina i hem vist que la textura no és la mateixa, és pols.

Mestre: com podem fer per que la farina es transformi amb plastilina?

Alguns nens/es: amb aigua!

Carla: si, i amb la pols de colors ja no serà blanca

Mestre ho voleu provar?

Tots: siiii

Primer hem posat un plat amb farina, l’hem tocat.Després hem incorporat els pigments alimentaris. La farina canvia de color! També hem comprovat q si barregem colors apareixen de nous, això ens ha agradat molt i ho treballarem un altre dia amb més colors.

Després hem afegir una mica d’aigua, la pasteta s’enganxava molt a les mans i hem agut d’amassar força per poder fer unes boletes com plastilina per poder modelar-les!

 

 

 

Si voleu veure més….

https://picasaweb.google.com/ester.rodriguezb/FemPlastilina#

EL NOSTRE NOM AMB PLASTILINA

Ahir al matí vam estar jugant amb plastilina que ens agrada molt, fem cargols, bolets, cases, xurros, l’aixafem amb els rodets….. Però ahir també vam fer el nostre nom amb plastilina! Alguns vam necessitar ajuda, i d’altres ens vam ensortir molt bé, però tots vam gaudir!!!!

Mireu, mireu!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Si voleu veure més….

https://picasaweb.google.com/ester.rodriguezb/ElNostreNomAmbPlastelina#

KIRIKÚ

kirikou

Aquest matí hem anat a la sala d’actes del Mirador  a veure la pel·licula Kirikú. Ens ha agradat molt, hem estat molt atents tota l’estona. La pel·lícula, ens ha recordat al conte que ens va portar el nostre amic Dido de l’Africa, el color de la sorra; hem vist que els falta aigua, que viuen envoltats de sorra, i que és un lloc on manquen moltíssimes de les coses que tenim nosaltres.

Aquells pares que encara no l’hagueu vist, us animem a mirar-la amb els vostres fills, us agradarà.  Adjuntem el link amb fitxa tècnica i amb el de la pel·lícula:

Fitxa tècnica: http://www.grupiref.org/documents/grupiref-kiriku-i-les-besties-salvatges.pdf

Pal·lícula: http://www.youtube.com/user/ElcanaldelGrupIREF#p/u/13/WiZ8JRcMLpE

“LA MÀQUINA D’ESCRIURE” de Leroy Anderson.

Al gener, a la classe vem escoltar la peça musical de Leroy Anderson que porta per títol “La màquina d’escriure”.

La Pilar va portar de casa seva una màquina d’escriure de quan era petita. A la música de Leroy Anderson sentim com algú està escrivint amb una màquina d’escriure. L’hem posat al costat de l’ordinador, i hem observat que hi han algunes coses que s’assemblen, però amb moltes d’altres són molt deferents.

Després, davant d’un dibuix d’una màquina d’escriure, hem sucat les puntes dels dits amb pintura, i hem pintat les tecles de la màquina com si estiguéssim escrivint i tot escoltatnt la música.

 

Si voleu veure més….

https://picasaweb.google.com/ester.rodriguezb/LaMaquinaDEscriure#

QUIN ÉS EL NOSTRE PES?

A partir de l’experiment amb el porexpan, va sorgir el dubte del nostre pes, només l’Arian sabia quin és el seu pes, pel que vam decidir descobrir el de la resta de la classe.

El dilluns passat  vam recuperar el tema i vam tenir una petita conversa:

Ester: algú sap quan pesa?

Arian: 20 quilos!

Ester: algú mes?

Tots: silenci.

Ester: com ho podríem saber?

Roser: amb una maquina

Arian: si, amb una maquina que hi poses els peus.

Roc: jo tinc una a casa.

Ton: jo també, és del meu papa.

Roser: si, jo en tinc una la lavabo.

Gairebé tots: jo també en tinc.

Ester: i que passa en aquesta màquina quan hi posem els peus?

Arian: que surten números.

Carla: si, poses els peus i surten els números.

Ester: que volen dir aquest números?

Arian: quilos, jo peso 20 quilos.

Ester: i algú sap com es diu aquesta màquina?

Tots: silenci.

Ester: és una bàscula, voleu provar com funciona?

Tots: siiii

Ester: donç ens pesarem d’un en un i anotarem el nostre pes a la pissarra.

Ens hem pesat d’un en un i hem anotat a la pissarra el nostre pes, així hem sapigut qui és el que pesa més, el que pesa menys i els que pesen igual. Després hem anotat el nostre pes en un paper i l’hem dut a casa.

Ha estat molt divertit, ara ja sabem quin és el nostre pes.       

Si voleu veure més….

https://picasaweb.google.com/ester.rodriguezb/QuinEsElNostrePes#