VISITEM ELS GEGANTS DE CASTELLAR

Hem iniciat l’eix transversal a l’escola: la cultura catalana. Els més petits, els cavalls i les tortugues, ens centrarem en els gegants, i com no, vam anar a visitar el Sol, la Lluna i l’Estel, tan emblemàtics per nosaltres i la nostra escola! Ja els havíem visitat, però aquesta vegada ens hem fixat en tots els detalls i hem fet moltes preguntes al Vicens:

Els gegants són titelles que necessiten persones per poder ballar, el geganter, que els aixeca gràcies a l’estructura que hi ha a sota dels seus vestits. El geganter s’hi veu per uns finestreta petita al vestit del gegant, per això, quan anem a veure’ls ballar el diumenge de festa major a la tarda, els haurem de saludar als gegants i al geganter!!!! Tots nosaltres hem volgut portar els gegants, i ben decidits ens hem posat a sota dels seus vestits, però…. cap de nosaltres hi arriba! El Vicens ens ha dit que fins que no anem a l’institut no podrem portar l’Estrella (que és el més petit de tots), però haurem d’esperar anar a la universitat per poder portar el Sol i la Lluna. A més de ser més alts hem de ser més forts, el Sol pesa 80 quilos i la Lluna 75, més que els  nostres pares!!!! L’Estel és una mica més lleuger i només pesa 30.

També ens han explicat que el Sol i la Lluna ja tenen 32 anys i l’Estel 27. La música que més els agrada per sortir a ballar són la gralla i el tambor!!! Per això, si no volem portar als gegants ens podem animar a fer música per fer-los ballar! Però nosaltres els hem fet ballar una mica sense gralles i tambors, nosaltres coneixem una cançó que els ha agradat moooolt: “El gegant del pi ara balla, ara balla,….”

Ara ja tenim la informació suficient per treballar a l’escola i preparar uns exposició per explicar a tothom quantes coses hem après. Estigueu atents que us anirem informant!

Si voleu veure més…