EMOCIONS

Durant molt de temps també hem anat descobrint diferents emocions, hem descobert com ens sentim en diferents moments del dia, hem parlat de com ens sentíem i hem expressat preocupacions i malestars, d’aquesta manera hem aprés a posar-nos en el lloc de l’altre, a solucionar possibles situacions que no ens agraden, en definitiva a entendre’ns. D’aquesta manera un dia vam expressar amb el nostre cos quan estem tristos, enfadats, sorpresos, i contents.

DESCOBRIM LA NATURA

En tot aquest temps també hem anat descobrint molts aspectes del nostre entorn i de la natura, la Nora ha estat una participant activa en l’aportació de coneixements al grup, ja que un dia ens va portar un troç de bresca i ens va explicar i vam parlar de les abelles i vam aprendre coses molt interessants.
Un altre dia…ens va portar una pell de serp!!!!! què interessant!!! vam descobrir que les serps canvien de pell, i la vam poder mirar, tocar i els més atrevits…la van agafar!!

EL CONTE PREFERIT

Durant aquest curs hem pogut portar a la classe el nostre conte preferit, d’aquesta manera hem pogut descobrir que els contes ens expliquen històries i que aquestes històries les podem nosaltres explicar. I així ho hem anat fent, cada nen i nena ha pogut explicar un conte, i ens ha fet passar una bona estona escoltant el seu conte preferit.

RACONS DE JOC SIMBÒLIC

Durant el curs els nens i nenes de la classe de les tortugues hem anat a jugar a racons de joc simbòlic, allà ens hem disfressat i hem sommiat que erem princeses, super herois, i algú que altre personatge. Al racó de la botiga hem jugat a vendre i a comprar allò que necessitàvem o què ens venia de gust, al racó de la caseta hem cuinat al forn, hem fregit peix, i hem fet el dinar per les nines, al racó de les nines ens convertíem en papes i mames i cuidàvem dels nostres fills i filles. Al racó de metges diagnosticàvem malalties i donàvem la solució per curar-les. Al racó de l’escola simulàvem que erem mestres i alumnes. Al racó del camping hem preparat barbacoas a l’aire lliure, i al racó dels cotxes i les construccions hem realitzat carreres de formula 1, i hem dissenyat grans edificis. En definitiva, hem viscut en forma de joc i fent volar la imaginació la nostra mateixa realitat.

SORTIDA AL PARC DEL TRENET

Com a cloenda de curs hem anat a passar el dia al Parc del Trenet, a jugar, a passejar per la natura i gaudir d’ella, i a pujar a un tren petitó, ha estat una experiència molt divertida, i ens ho hem passat super bé!. Al parc hem esmorzar i dinat, hem passejat i hem vist el bosc de pins, un riu, un llac, uns caus, hem agafat petits tresors de la natura… i també hem jugat amb la sorra, els arbres, hem jugat a maquillar-nos, a gormitis, a lleons, a fer música i cantar amb pedres i pals, i també hem tingut temps per parlar i conversar.

MUSEU PICASSO

Fa dies que vam descobrir a Picasso i la seva obra a través del retrat. Quan vam arribar al Museu, després d’esmorzar, ens van posar una etiqueta identificativa, i vam començar a fer la visita per veure alguns dels retrats que va pintar aquest gran artista: retrat de la seva mare, del seu pare, de la tia Pepa, del seu amic Jaume, de Les Menines… Més tard vam realitzar un taller on havíem de dibuixar la cara al retrat de la Princesa del quadre de Les Menines. Vam marxar del Museu per anar a dinar al Parc de la Ciutadella, allà després de dinar, vam jugar a : Bob Esponja, Tarzán, perruquers, a fer pastissos i experiments, a cercles concèntrics, a spiderman que salvaba princeses, i fins i tot vam fer una sessió de massatges en cadena!!! ens ho vam passar mooooolt bé!!

ELS CUBS I ELS QUADRATS

Durant aquest curs hem descobert el cos geomètric del cub. Vam experimentar si rodolaven o no per les rampes, si podiem fer construccions amb ells… Més tard vam veure les cares, els vèrtex… i fins i tot els vam estampar amb pintura i va ser quan vam descobrir la forma del quadrat!!
Els quadrats els vam retallar i vam fer una composició artística amb ells: primer havíem d’agafar tants quadrats com ens indicàvem les instruccions, i després hi havia una altra condició per realitzar l’obra d’art, els quadrats s’havien de tocar!