Coordinador TIC del centre

Normativa Coordinador TIC del centre

Tradicionalment, el coordinador TIC del centre, era la persona que s’encarregava de tenir apunt tot el maquinari informàtic, era una persona amb un perfil més tècnic. Els canvis de rol que comporta l’aplicació a les TIC en el centre, implica el canvi de rol del nou coordinador d’informàtica.

Correspon al coordinador o coordinadora TIC, impulsar l’ús didàctica de les TIC en el currículum escolar, assessorar i orientar al professorat sobre les TIC, proposar a l’ED els criteris per l’optimització dels recursos TIC del centre, …

Podeu trobar més informació al document: Normativa sobre el Coordinador TIC del centre
i a la presentació: El Coordinador TIC del centre

Es convenient debatre, dins la Comissió TIC del centre, aquest nou rol del coordinador TIC, reorientant les seves funcions i dotar-li de les eines suficient per portar a terme les seves funcions.

Informació, Comunicació i Aprenentatge Col·laboratiu

Obrim aquest  espai per a la potenciació de l’ús pedagògic de les “Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement”, enteses com a substrat imprescindible de qualsevol actuació educativa del segle XXI.

Molt més important que aprendre tecnologia és aprendre amb la tecnologia, aprendre a saber utilitzar la informació i aprendre a treballar en el nou entorn. En aquest context, doncs, el repte és ensenyar a aprendre. (Catalunya en Xarxa. Pla estratègic per a la societat de la informació)

Pretén ser un punt de trobada, de reflexió conjunta entre les coordinacions i comissions TIC de centre i d’intercanvi d’experiències, enteses en un el sentit ampli i enriquidor, de manera que es contemplin tota mena de llenguatges i formats. Una formació de suport directe als centres.

Ens pot ajudar a reflexionar sobre la pràctica docent per a contribuir a la millora. Ens ha de permetre l’intercanvi d’experiències i d’informació. Ha d’apropar l’anàlisi dels materials, dels programes i de la documentació. Ha de fomentar la cooperació i coordinació.

La metodologia ha de ser bàsicament: participativa, ’intercanvi d’experiències,  de bones pràctiques, de presentació de recursos TIC per a l’aula i per al centre, d’anàlisi de la situació de la zona, d’ elaboració de propostes de zona, a fi de compartir  experiències interessants d’altres llocs

Hem de poder aconseguir crear una xarxa d’aprenentatges i un clima per potenciar-la i compartir les experiències.

No hem d’oblidar que el punt central ha de ser l’alumnat. Ha d’ajudar a canviar el perfil dels assistents. Han de sortir propostes per donar respostes a les necessitats del professorat. Ha de tenir incidència en els equips directius.

  • Les TAC al servei de l’escola inclusiva
  • Les TAC i competències bàsiques
  • Les TAC com a element d’innovació
  • Les TAC com a eina professional
  • El paper dels i de les coordinadors/es en l’impuls de les TIC/TAC al centre …

“No intento ensenyar res als meus estudiants, només intento crear un entorn en el puguin aprendre.”  Albert Einstein.

 “Si busques resultats diferents no facis sempre el mateix.” Albert Einstein.