Obrim aquest espai per a la potenciació de l’ús pedagògic de les “Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement”, enteses com a substrat imprescindible de qualsevol actuació educativa del segle XXI.
Molt més important que aprendre tecnologia és aprendre amb la tecnologia, aprendre a saber utilitzar la informació i aprendre a treballar en el nou entorn. En aquest context, doncs, el repte és ensenyar a aprendre. (Catalunya en Xarxa. Pla estratègic per a la societat de la informació)
Pretén ser un punt de trobada, de reflexió conjunta entre les coordinacions i comissions TIC de centre i d’intercanvi d’experiències, enteses en un el sentit ampli i enriquidor, de manera que es contemplin tota mena de llenguatges i formats. Una formació de suport directe als centres.
Ens pot ajudar a reflexionar sobre la pràctica docent per a contribuir a la millora. Ens ha de permetre l’intercanvi d’experiències i d’informació. Ha d’apropar l’anàlisi dels materials, dels programes i de la documentació. Ha de fomentar la cooperació i coordinació.
La metodologia ha de ser bàsicament: participativa, ’intercanvi d’experiències, de bones pràctiques, de presentació de recursos TIC per a l’aula i per al centre, d’anàlisi de la situació de la zona, d’ elaboració de propostes de zona, a fi de compartir experiències interessants d’altres llocs
Hem de poder aconseguir crear una xarxa d’aprenentatges i un clima per potenciar-la i compartir les experiències.
No hem d’oblidar que el punt central ha de ser l’alumnat. Ha d’ajudar a canviar el perfil dels assistents. Han de sortir propostes per donar respostes a les necessitats del professorat. Ha de tenir incidència en els equips directius.
- Les TAC al servei de l’escola inclusiva
- Les TAC i competències bàsiques
- Les TAC com a element d’innovació
- Les TAC com a eina professional
- El paper dels i de les coordinadors/es en l’impuls de les TIC/TAC al centre …
“No intento ensenyar res als meus estudiants, només intento crear un entorn en el puguin aprendre.” Albert Einstein.
“Si busques resultats diferents no facis sempre el mateix.” Albert Einstein.