L’ordinador transparent

Un dels indicadors de la maduresa d’un producte o una tecnologia és quan l’incorporem a la nostra activitat habitual, i deixem de pensar en ella com un element excepcional amb interès per si mateix. Aplicada aquesta idea a les TIC educatives, és el que alguns autors anomenen ordinador invisible o transparent.

Per a la Generació de la Tecla (els nadius digitals) els telèfons mòbils, les videoconsoles, els ordinadors i Internet són tecnologies transparents que serveixen per satisfer les seves necessitats comunicacionals, lúdiques i, en certa mesura, d’aprenentatge.

En les dues dècades que portem d’aproximació entre l’Educació i les TIC, els centres educatius són encara lluny d’haver assolit el grau de transparència tecnològica que ja tenen la majoria dels alumnes a la seva llar.

Avui encara és difícil fer una predicció de quan trigarem a veure una situació com la següent:
– Avui no hem pogut treballar a la classe.
– No ha vingut el mestre?
– Si, però no funcionava Internet.

És evident que a l’Escola intervenen un conjunt de factors limitants que retarden l’adopció de les TIC. Des de la vostra perspectiva, quins penseu que són:
Els equipaments actuals? L’adequació dels continguts? La formació del professorat? L’organització educativa? El disseny curricular? L’escletxa generacional? La tradició pedagògica? xxxxx?

One thought on “L’ordinador transparent

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *