Practicant les taules de multiplicar
1Comencem amb la divisió. La rapidesa amb les taules de multiplicar resulta molt necessària per resoldre bé la nova operació.
No deixeu de practicar, qualsevol moment serà bo per anar més ràpid calculant.
![]() |
De jocs llengua |
Sofia a l’Argentina
3La nostra companya Sofia ha estat amb la seva família uns dies a l’Argentina. Durant el viatge hem rebut els seus missatges des d’allà i ens van comunicar amb ella per videoconferència.
La Laura, mare de l’Anna, ens va ajudar a establir la comunicació.
Repasem les taules de multiplicar
4Des de la web de GENMAGIC hem descobert aquest joc que ens ajudarà a millorar la velocitat de càlcul quan multipliquem. Només necessiteu un company o companya disposat o disposada a jugar amb vosaltres.
SOM-HI A PRACTICAR!!!
![]() |
Treballem l’ortografia
1A l’escola sempre anem pensant com podeu millorar en ortografia. Avui hem trobat aquesta aplicació que tot jugant us pot ajudar a practicar i millorar el que ja sabeu.
Cliqueu sobre la imatge i espereu un moment perquè es posi en marxa.
Per començar les activitats que us proposa en Nil són adequades per a vosaltres.
![]() |
Deixeu un comentari els dies que practiqueu, així us podrem felicitar.
Beatriz ens escriu una recepta: Croquetes de pollastre
4Beatriz ha estat ajudant a la seva mare a la cuina. Han fet unes croquetes molt bones i ha volgut compartir amb nosaltres la recepta.
Si proveu de fer-les i surten bones no dubteu en explicar-ho a través dels comentaris.
CROQUETES DE POLLASTRE
-
Ingredients per fer la masa:
Ingredients per fregir:
Preparació de la pasta:
1. Tallem en trossos petits el pollastre i el ou dur.
2. En una casserola posem a desfer la mantega.
3. Afegim la farina a la mantega i ho remenem tot fins que es formi una masa.
4. Afegim la llet, i ho remenem.
5. Seguim remenant fins que bulli durant 8 minuts.
6. Afegim el pollastre i el ou dur.
7. Seguim remenant fins que bulli durant 8 minuts més.
8. Afegim la sal, el pebre i la nou moscada. (ver foto 1)
9. Ho fiquem dintre la nevera durant més de 8 hores.
Fregir la pasta:
1. Tallem la massa en petites croquetes
2. Batem l’ou
3. Banyem la croqueta en l’ou i després en el pa rallat i així successivament (ver foto 2)
4. Agafem una paella, li posem oli i la escalfem
5. Amb el oli ben escalfat fregim les croquetes durant 2 minuts. (ver foto 3)
![]() |
BON PROFIT
|
Conte compartit
0Els grups de llengua de tercer participem a l’activitat “Compartim un conte”.
“Compartim un conte” és un treball d’expressió escrita on col·laboren diversos centres del Servei Educatiu Baix Llobregat-VI.
Partint de l’inici del conte un grup d’alumnes escriu un nus elaborat de forma col·lectiva. Un altre grup d’alumnes, d’un centre diferent, recull l’inici i el nus proposat i escriu també de forma col·lectiva, el desenllaç de la història.
Enguany, com en edicions anteriors, l’escriptora Mercè Anguera ens ha facilitat l’inici del conte. El alumnes amb la seva creativitat i amb la força del consens i el treball col·laboratiu creen un conte original. Com a resultat obtenim molts contes amb una mateixa proposta inicial. Durant el camí recorregut hem fet llengua, hem aprés a escriure millor i a compartir una tasca comuna.
Nosaltres avui hem acabat el nus, hem anat a la impressora i l’hem recollit. Així de feliços estàvem amb la nostra creació a les mans.
![]() |
Ara ens toca esperar que els companys d’un altre centre inventin el seu final del conte que Mercè Anguera l’autora va anomenar: PixMix deluxe 3400/99 Professional Professional Power. Per posar fi al procés de creació el grup que elabora el final decidirà i inventarà el títol més adient al conte que hem fet plegats.
Si voleu obrir boca aquí teniu l’inici i el nus dels dos grups de llengua que fins ara hem participat:
Conte compartit_1
Conte compartit 2
El tercer grup posarà fil a l’agulla aviat perquè ells s’encarreguen d’elaborar el final del conte que li farà arribar una altra escola. Us mantindrem informats.
Calculadora a classe
0Amb les calculadores hem pogut comprovar les multiplicacions que hem fet prèviament.
És divertit, però cal està molt atents per no equivocar-se quan pitges la tecla.
La petita flauta màgica
6Els nens i nenes de tercer i quart vam anar a l’Auditori de Cornellà, el divendres 23 de gener, a veure i escoltar “La petita flauta màgica”.
![]() |
El Papageno ens va explicar i cantar molt bé la història i vam gaudir molt.
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/iGYtkjf6MD0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Si voleu recordar la història, conèixer la vida de W. Amadeus Mozart, jugar amb els personatges d’època, etc… podeu practicar clicant aquí: La petita flauta màgica
Comentaris recents