MEDI S. i N.
Planificació i Temporalització del Curs 08/09.-Assignatura: Coneixement del Medi.
Planificatempo3c2baCiclo2_0809
Planificació i Temporalització: Medi Natural.
Publish at Scribd or explore others:Course InformationAcademic Workmedi naturalprogramacions Programacions Curs 08/09: Medi NaturalAvui 2 de Desembre del 2008.Exposo la feina que hem fet , resumint el tema 2, de Medi Natural, per tal de que quedi tot més clar a l’hora d’estudiar-ho.ResumT2Medi3erEPCurs0809_011208 Publish at Scribd or explore others:Primary and High SchEducationFont:By Patxi Garcia.-On .-
ACTIVITATS ALUMNES CICLE MIG.
L’UNIVERS
Durant el primer trimestre hem tractat diferents qüestions , un d’elles, la que porta el títol d’aquest apartat.
Per a començar un video informatiu i explicatiu , sobre el mateix:(Gràcies a The Solar System Project i en especial a : Justbe88 , i a Youtube .Disfrutad del video!!.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/GyYFzywB2Zw" width="525" height="525" wmode="transparent" /]
Està molt ben explicat, però hi ha que entendre l’anglès.De totes maneres s’entén molt bé! i de pas practiqueu!!
A continuació un vídeo del National Geographic que no té desperdici , sobre el Naixement del Sistema Solar: (“The Birth of the Solar System”.Thank’s!!)
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/B1AXbpYndGc" width="525" height="525" wmode="transparent" /]
Per a finalitzar un passeig en dues fases , per l’Univers amb música de The Moody Blues:( a Gaudirrr!!!)
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/PnTm8viqyBg" width="525" height="525" wmode="transparent" /]
Passeig 1 ,introductori.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/V_MzJyI-AtA" width="425" height="344" wmode="transparent" /]
Passeig 2 ,”passada” de videos i música !!!Gràcies a Youtube una altra vegada i a Chlipala.
Passeig 3 ,Gràcies a Youtube una altra vegada i a Chlipala.
Ara, desprès de veure tota aquesta informació als videos, anem a buscar informació relacionada amb aquests temes. Aqui exposo una série d’enllaços i activitats sobre el tema, que ens ajudaran a refermar i aprofondir el que hem vist a la classe de forma teòrica (les infos estan en Castellà, però per aprendre, els idiomes no son per nosaltres cap obstacle):
Per a treballar els continguts de l’Univers i el Sistema Solar, he seleccionat una série d’enllaços i recursos amb els que els alumnes poden treballar on-line, a l’escola , a casa o a on vulguin.
Per aprendre nocions bàsiques.-
El Universo, estrellas y galaxias, Vía Láctea, Sistema Solar | La Tierra como planeta |
Per ampliar materials i coneixements.-
Utilización de técnicas de orientación | Evolución histórica de las concepciones |
Técnicas de orientación: cómo orientarse sin mapa ni brújula | Historia de la Astronomía |
Personajes famosos de la Astronomía | |
La orientación | El problema del movimiento planetario |
La solución de Tolomeo | |
La solución de Copérnico | |
La solución de Tycho Brahe | |
Por qué decimos que Copérnico tenía razón | |
Copérnico y la teoría heliocéntrica |
Gràcies a .-Muchas Gracias!! .-Many Thank’s!!
A continuació una série d’enllaços , amb imatges , animacions , vídeos etc.. per a utilitzar a la composició dels treballs que podéu efectuar sobre aquests temes (tingueu sempre en compte, citar la font o autoria de les diferents informacions!!)
Galería Multimedia de la Agencia Espacial Europea |
N.A.S.A Multimedia |
Fotos de la Tierra y la Luna |
Fotos de la Historia de la Astronomía |
Bona Feina!!

Acontinuació, una “bateria” d’exercicis per practicar els continguts i informacions que héu pogut trobar en enllaços i pàgines anteriors.És un Quadern Virtual sobre el tema del Sistema Solar, per Cicle Mitjà fer apartats 1 i 2 . Per Cicle Superior apartats 3, 4 i 5.- Els apartats 6 i 7 són d’ampliació (per alumnes interessats sobre el tema) o bé , per a Primer d’ESO.
Font: Agraïments a: Fina Vert Ros de l’IES Castell d’Estela.-Moltes Gràcies!!.- Bon Aprenentatge !!! 
En aquest enllaç que vé ,podéu trobar tot un munt d’informació sobre l’Univers, el Sistema Solar, els Planetes, el Planeta Terra etc…(Està en Llengua castellana, però per aprendre ,els idiomes no són per nosaltres cap obstacle

)
Font: Agraïments a:
.-Moltes Gràcies!! Muchas Gracias!!
També, en aquest altre enllaç :
Font: Agraïments a: .-Moltes Gràcies!! Muchas Gracias!!
Tanmateix en:
.- I en :
Moltes Gràcies!!Muchas Gracias!!
També en el següent enllaç teniu meravelles d’activitats iinformacions sobre el tema:
Font:.-R. Molins.-Moltes Gràcies!! També a:
Una meravella, tanmateix, aquesta web en anglès: “The nine planets”:
Font:http://www.nineplanets.org/.-Many Thanks for Bill Arnett and Arnaud Riess!!A la que segueix aquesta altra per a nens: “The nine planets for kids”:
Font:http://www.nineplanets.org/.-Many Thanks for Bill Arnett and Arnaud Riess!!
ACTIVITATS ALUMNES CICLE MITJÀ.
L’UNIVERS
CURRENT MOON
FASE ACTUAL DE LA LLUNA
TAMBÉ UNA MICA DE QUÍMICA I FÍSICA DE COMPORTAMENT D’ ESTRUCTURES DELS DIFERENTS MATERIALS DELS QUE ESTAN FETES LES COSES DE LA VIDA DIÀRIA.
FEM BARREJA DE DIFERENTS COSES AMB AIGUA.-(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)
Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/reversible_irreversible.shtml– Thank’s!!
ESCALFEM EL GEL !! QUÈ PASSA?(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)
Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/changing_state.shtml– Thank’s!!
SURA O NO SURA? (THAT’S IS THE QUESTION!! )(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/rocks_soils.shtml– Thank’s!!
SÓLIDS I LÌQUIDS!!PROPIETATS.-(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/solids_liquids.shtml.-Thank’s!!
COMPROBEM LES CARACTERÍSTIQUES DELS DIFERENTS MATERIALS ,DE QUE ESTAN FETES LES COSES!!(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)
Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/materials.shtml– Thank’s!!
Podem fer passar un ou dur sense closca, per la boca d’una ampolla de vidre, sense tocar-ho, ni fer cap força sobre ell?
Condicions:
.-No el podem tocar
.-No podem fer cap força sobre ell, soplar, empènyer amb altre objecte… etc
.-No es pot trossejar, ha d’entrar sencer i així s’ha de veure a dins de l’ampolla:SENCER! , (a poder ser)
Penseu!! Penseu!! Quina és la solució?
Algú dirà: “És impossible!!.
Però no!!.Es pot fer!!
Heu pensat gaire?. No trobeu la solució?. Tranquils!!!, la veureu al vídeo següent:
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/TCC8y_uUuSc" width="525" height="525" wmode="transparent" /]
Entra o no entra?.És la màgia de la Pressió atmosfèrica!!.-
FASE ACTUAL DE LA LLUNA
CURRENT MOON
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.