Infos_Materials Usuaris Bloc

El Mar!!!

Relaxxx!!!

Hola!!

Desprès de la Presentació d’avui 28/10/08. Exposo en aquesta plana una serie de tutorials, informacions , materials i enllaços, relacionats amb el tema de l’edició i ús dels Blocs. Espero que us serveixi per aclarir els conceptes i pràctiques que he exposat a la presentació del tema ús i edició en els Blocs d’Xtec, en aquesta primera sessióGuai!.- Pd:Si voleu visualizar i sentir la música ,aconsello utilitzar el navegador Google Chrome, ja que en Firefox, hi ha problemes de visualització i escolta.(Estic intentant depurar el codi, però m’està costant temps de fer provesAvergonitEmprenyatPlorSomriure)

Benvingudes i benvinguts al bloc de La Revista Digital La Bruixa, del : “CEIP Valgorguina“,de la localitat de Vallgorguina (Vallès Oriental). Si ja t’has valida’t o donat d’alta als BlocsXtec Somriure, inicia la sessió clicant aquí Rialla i escriu comentaris i articles. A l’acabar, no t’oblidis de clicar “finalitza la sessió“.-

Recordatori dels passos a seguir:(No em cansaré de repetir-ho)

num1.gif Valida’t, si encara no ho has fet

num2.gif Inicia sessió, escriu comentaris o …

num3.gif Crea un article nou

Blocs.xtec.cat

La XTEC ens ofereix un aplicatiu per editar el nostre bloc d’aula, de matèria, de tutoria, de centre o de reflexió pedagògica en un entorn segur, fiable i pensat per a usos educatius. Com el podrem aprofitar? Aquí tenim un manual pdf.

1. Usuaris del bloc: cal tenir un identificador d’XTEC ( professors) o de l’edu365 ( alumnes). Això a la pràctica significa que s’ha de disposar d’un compte de correu a la XTEC o a l’edu365. Als alumnes , el Coordinador d’Informàtica de l’Escola els procurarà el compte, prèvia signatura de l’autorització del formulari, per part dels pares, que es pot aconseguir clicant aquí.

2. Valida’t. Per a començar a escriure i participar en el bloc de LA REVISTA o en qualsevol altre bloc de la XTEC, cal que facis la “validació”:

• Ves a http://blocs.xtec.cat

• Clica “Entra” a l’angle superior dret de la pàgina.

• Fes la validació utilitzant el nom d’usuari/ària i la contrasenya de la XTEC o de l’edu365.

La validació es fa una sola vegada, i llestos!!. A partir d’ara ja pots escriure i participar en el bloc de la nostra Revista Escolar o en qualsevol altre bloc de la XTEC; prèviament hauràs de “iniciar sessió“. També pots crear el teu bloc personal. Convida als teus alumnes o al teu professor a participar en experiències educatives online.

3. Si ja t’has valida’t, ves al final d’aquest article i escriu un comentari de presentació. Ara ja et podrem afegir com a usuària/usuari d’aquest bloc i t’assignarem un rol:

Quan convidem algú a participar en el bloc (professor , alumne , pare/mare), li hem d’assignar un rol. Cada rol porta de forma implícita una sèrie de permisos que habiliten al participant que convidem a poder fer unes determinades operacions o no. Aquests permisos segueixen una certa jerarquia. Els perfils d’usuari/ària entre els quals podem triar són:

• Administrador/a: disposa de tots els permisos d’administració. Té control total sobre el bloc.

• Editor/a: publica i gestiona tots els articles, tant els propis com els aliens.

• Autor/a: publica i gestiona els seus propis articles. No pot fer cap acció sobre els articles que hagin afegit la resta de participants o autors.

• Col·laborador/a: escriu i edita els seus articles però no pot publicar-los. Cal que algú amb drets d’editor/a, com a mínim, li doni el vistiplau als articles que ha escrit i, per tant, siguin publicats.

• Subscriptor/a: escriu comentaris, rep missatges amb novetats, etc. No pot escriure cap article.

4. Si ets editor, autor o col·laborador, a més de text, podràs afegir als teus articles continguts diversos com ara imatges d’Internet o del llapis de memòria, vídeos, arxius sonors, arxius flash, powerpoints, enllaços a Internet, etc. Consulta les categories i els articles del menú de la dreta.

Més informació: blocs.xtec.cat · manual pdf.-Moltes Gràcies!!Guai!

Ara diferents tutorials sobre el tema:

IntrodxtecblocsView SlideShare presentation or Upload your own.Font:Slideshare.-Many Thank’sSomriure

Tutorials sobre la creació i ús dels Blocs d’Xtec.cat

Font:Issuu.-Many Thank’sSomriure

Més Tutorials

Tutorial :Seguretat a internet.-Font:Issuu.-Many Thank’sSomriure

Tutorial :Ús dels Blocs.-Font:Issuu.-Many Thank’sSomriure

Tutorial :Recursos Multimèdia a l’Ordinador.-Font:Issuu.-Many Thank’sSomriure

Get your ownOpen publication

Tutorial :Utilització Segura i Educativa d’ Internet a les Escoles.-Font:Issuu.-Many Thank’s

Get your ownOpen publication

Manual d’exercicis per a la vista(Si treballes molt amb l’ordinador o altres tipus de pantalles o monitors, fes cas dels consells-Font:Issuu.-Many Thank’s