Taller Escola – Projecte Carrefour
· Descripció dels professionals que
duran a terme el taller
– Personal implicat: 1 Pedagoga– 1 Psicòloga–
1 Inspector de Ensenyament– 1-2 membres de la associació APYDA
Quatre intervencions:
· Intervenció pedagògica.-
La pedagoga ensenyarà estratègies al professorat per poder extreure el màxim rendiment als alumnes amb TDAH, facilitant-los eines i material escrit i audiovisual per que puguin dur a terme el projecte d’estratègies, per que els nens/nenes puguin afrontar el curs correctament treien el màxim rendiment, ajudar-los amb un ampli ventall d’estratègies que, terapèuticament, els facilitarà abordar el trastorn dins l’aula.
· Intervenció Psicològica.-
Ensenyar al professorat com cuidar l’estat psicològic dels nens/nenes amb TDAH a l’aula. Fer entendre que a vegades amb un simple gest tornin a connectar l’alumne amb la classe, que amb una mirada carinyosa els hi puja l’autoestima i sentir que hi ha algú que els ajudar amb el seu problema, que enviar-los a fer fotocòpies, fan que es moguin que ho necessiten per la seva hiperactivitat i que a mes això els fa sentir importants i que confien en ells, pujant la seva autoestima. Explicar el motiu de prendre la medicació d’alguns d’aquets nens/nenes, hi ha professors que no entenen el per que d’aquesta medicació, fins i tot hi ha que es senten responsables de que es mediquin. Aprendre a reduir conductes errònies amb aquets nens/nenes, amb la finalitat d’aplicar tot tipus d’estratègies per fer mes fàcil el dia a dia a l’aula d’aquests nens/nenes, i per sobre de tot, treure tot el potencial que porten dins.
· Intervenció de l’Inspector d’Ensenyament
L’Inspector d’ensenyament tractarà temes curriculars, explicar que a vegades aquests nens/nenes ho necessiten, però d’una forma individualitzada, envers les característiques de l’alumnat. Aconsellar que s’utilitzi l’organització dels recursos disponibles al centre per atendre de forma personal l’alumnat que així ho necessiti.
· Intervenció del Psicòleg i el Pedagog pels pares
Recolzar en tot moment al pares que han d’ajudar i ajudar-se a treure endavant al seus fills/filles amb TDAH, donar estratègies per assolir els objectius, explicar el projecte que esta duent l’escola. Es facilitarà material escrit als pares per poder dur a terme el projecte conjunt. Crear el nexe entre l’escola i els pares, per que el projecte es dugi a terme, posant totes les parts el seu granet de sorra, col·laborant tots amb els nens/nenes per que d’aquest projecte es beneficiïn els alumnes amb TDAH i li pugin treure al curs el màxim rendiment possible.
· Intervenció de l’Associació (Apyda)
Assistirem per supervisar els tallers, aportant l’ajut que necessitin de l’Associació.Vetllarem per que a quest projecte es realitzi correctament, estarem en contacte al l’escola i amb els pares que ho desitgin, i oferirem tota l’ajuda possible tant als professors com als pares.